ترامپ توان حمله به ایران را ندارد

۲۱ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۴ کد : ۱۹۶۶۹۲۲ سرخط اخبار

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آمریکا توان حمله نظامی به ایران را ندارد،گفت: امیدوارم دولتمردان ایرانی به غیرقابل اعتماد بودن آمریکا پی ببرند.

اسماعیل کوثری عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت وگو با فارس در خصوص اقدامات غیرمنطقی رئیس جمهور جدید آمریکا و اظهارات  تهدیدآمیزش در مورد ایران اظهار داشت: روسای جمهور آمریکا براساس مشورت هایی که مشاورانشان به آنها می دهند، شعارهایی را مطرح می کنند، اما توان حمله نظامی به ایران را ندارند.

وی افزود: اگر آمریکایی ها توان حمله نظامی به ایران را داشتند یک لحظه هم این امر را به تاخیر نمی انداختند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه آمریکایی ها این توان را ندارند، عنوان کرد: دورانی که اینها با زور اسلحه و ناو خیلی جاها را تسخیر می کردند، گذشته است.

کوثری با اشاره به نقش مقام معظم رهبری در اقتدار و ثبات ایران، ایشان را فرمانده ای فهیم و مدبر خواند و ادامه داد: نیروهای مسلح ایران همواره آماده هستند، اما ما هیچگاه نمی خواهیم جنگی در منطقه رخ دهد.

وی با تاکید بر نقش مردم در اقتدار یک کشور گفت: ملت ایران با الگو گرفتن از بسیجیان همیشه در صحنه هستند و آمریکایی ها می دانند که نمی توانند کاری کنند.

این نماینده سابق مجلس ادامه داد: اگر آمریکایی ها بی تدبیری کنند و بخواهند اقدامی انجام دهند چنان ضربه ای می خورند که مجبور می شوند برای همیشه غرب آسیا را ترک کنند و تا به حال نیز به اندازه کافی آبرویشان در این منطقه رفته است و عقلای آمریکا بیش از این اجازه بی تدبیری به دولت این کشور را نمی دهند.

کوثری با اشاره به بیانات امام (ره) و اینکه ایشان آمریکا را شیطان بزرگ می خواندند، اظهار داشت: ما از ابتدای مذاکرات هسته ای بر غیرقابل اعتماد بودن آمریکا تاکید داشتیم.

وی افزود: آمریکا در عمل نشان داده که شیطان است و بارها و حتی قبل از برجام نیز آمریکا نشان داده بود که غیرقابل اعتماد است.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار امیدواری کرد که دولتمردان پس از برجام به غیرقابل اعتماد بودن آمریکا پی برده باشند و من بعد سیاست های خود را براساس سیاست جمهوری اسلامی تنظیم کنند نه براساس سیاستی که آمریکایی ها می خواهند.

ویگفت: نمی توان به آمریکایی ها خوشبین بود و آنها خباثت خود را همواره نشان داده اند.

کلید واژه ها: غیرقابل اعتماد


نظر شما :