ایران به تعهدات خود در برجام پایبند است

۲۰ بهمن ۱۳۹۵ | ۲۰:۵۰ کد : ۱۹۶۶۹۱۵ سرخط اخبار

معاون وزیر امور خارجه روسیه در صحبت های ابتدایی ضمن دیدار با «عباس عراقچی» در مسکو گفت، برجام یک عامل بسیار مهم در ایجاد ثبات در روابط بین الملل است.

به گزارش فارس، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه در صحبت های ابتدایی خود ضمن دیدار با «عباس عراقچی» معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه ایران که به مسکو رفته است، گفت، برجام یک عنصر مهم ثبات بخش در روابط بین المللی است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، ریابکوف تأکید کرد: «برجام مسئله مهم دیدار ما و همچنین یک عنصر بسیار مهم در ثبات بخشی به روابط بین المللی است».

ریابکوف همچنین تأکید کرد: «ایران نیز همانند ما به تعهدات خود ذیل برجام کاملا پایبند است».

دیپلمات ارشد روسیه همچنین گفت: «مسکو اهمیت بسیاری برای توسعه روابط سازنده و مثبت با ایران قائل است. این عنصری غیرقابل جایگزین در سیاست امنیتی و سیاست خارجی روسیه است».

وی در ادامه این دیدار را در روند ارتقاء مناسبات دوجانبه میان مسکو و تهران بسیار مهم قلمداد کرد و ابراز امیدواری کرد که این دیدار در اجرای توافق هسته ای بسیار اثرگذار و سازنده باشد.

دیدار عباس عراقچی با همتای روس خود در مسکو هم اکنون آغاز شده است.

اخبار تکمیلی در خصوص جزئیات این نشست متعاقبا گزارش می شود.

سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت خارجه و رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام امروز (چهارشنبه) در بدو ورود به مسکو در خصوص محورهای مذاکراتش با سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه اظهار داشت: با همتای روس خود در حوزه خلع سلاح و مذاکرات هسته ای مشورت های دوره ای را از قبل داشته ایم. آقای ریابکوف هم در طول مذاکرات طرف مذاکره کننده روسی بودند و هم در حوزه بین الملل در وزارت امور خارجه روسیه مسئولیت دارند و ما این مشورت ها را به طور مرتب داشته ایم.

وی افزود: «یک بار ایشان به تهران می آمدند و یک بار بنده به مسکو و این بار نوبت ما بود که به مسکو بیاییم».

عراقچی ادامه داد: «در سایه تحولاتی که در آمریکا و تغییر دولت صورت گرفته و بعد از یک سال از اجرایی شدن برجام، اقتضا می کرد که ما این مشورت ها را الان و در این زمان داشته باشیم».

وی با بیان اینکه موضوعات دیگر مورد علاقه در حوزه خلع سلاح نیز در این گفت وگوها بحث خواهد شد، عنوان کرد: «امیدواریم همچون گذشته به یک هماهنگی مواضع در این حوزه ها برسیم».


نظر شما :