تاکید لاوروف بر ادامه تحریم محصولات اروپایی در روسیه

۱۹ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۳:۴۵ کد : ۱۹۶۶۸۵۲ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه روسیه تحریم های روسیه علیه واردات مواد غذایی و محصولات کشاورزی از اروپا را یک اقدام متقابل و اجباری دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، سرگی لاوروف گفت: هدف از این تحریم ها، جلوگیری از رقابت غیر منصفانه با تولیدکنندگان اروپایی در پی اعمال تحریم های اتحادیه اروپا بر ضد روسیه است. ما این تحریم ها را به عنوان یک اقدام متقابل در پاسخ به تحریم هایی که توسط اتحادیه اروپا اعمال شده و امکانات بانک های ما برای وام گیری و حمایت مالی از حوزه کشاورزی را محدود می کند، بر قرار کرده ایم.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت: در صورت نبود این تحریم ها ممکن بود که تولیدکنندگان اروپایی از شرایط رقابتی غیرمنصفانه در بازار روسیه سود ببرند و ما بایستی سنجیده عمل کنیم تا شرایط شرافتمندانه را تامین کنیم.
وزیر خارجه روسیه در پاسخ به این سئوال که لغو تحریم ها علیه اتحادیه اروپا به چه شرایطی مشروط است نیز گفت: من پاسخ این سئوال را نمی دانم، مگر ما مبتکر اعمال تحریم ها بودیم؟ و مگر ما باید این تحریم ها را رفع کنیم؟
در پی به وجود آمدن بحران سیاسی میان روسیه و اوکراین از سال ۲۰۱۴ و الحاق منطقه کریمه به خاک روسیه، اتحادیه اروپا تحریم های یکجانبه ای را بر علیه روسیه وضع کرد، در مقابل روسیه هم ورود محصولات غذایی و کالاهای ساخت اتحادیه اروپا را به بازار روسیه محدود کرد.

کلید واژه ها: اتحادیه اروپا


نظر شما :