ترامپ تحقیق درباره تقلب در انتخابات را مسکوت گذاشته است

۱۶ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۶:۵۹ کد : ۱۹۶۶۷۵۵ سرخط اخبار

بر اساس گزارش ها طرح دونالد ترامپ برای اجرای آنچه که او یک «تحقیقات بزرگ» درباره وقوع تقلب در انتخابات آمریکا خواند تا حد زیادی متوقف شده ومقامات کاخ سفید نمی دانند این طرح ترامپ چه زمانی قرار است به انجام برسد یا چه شکلی داشته باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دو مقام بلند پایه دولت آمریکا گفتند، در حال حاضر همچنان اقدام اجرایی برای انجام این تحقیقات در دست طراحی قرار دارد اما ممکن چند هفته دیگر آغاز شود. همچنین به گفته دونفر دیگر که به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نزدیک هستند اگرچه ترامپ چند روز پیش به کارمندانش دستور داد که به این پروژه بپردازند اما در روزهای اخیر هیچ صحبتی درباره آن نکرده است.

هم زمان لیندسی والترز سخنگوی کاخ سفید نیز گفت: که در حال حاضر درجریان این مسئله قرار نگرفته است. این تاخیر در اجرای تصمیم ترامپ در حالی مطرح شده که گزارش شده بود مشاوران او به وی توصیه کردند که، این پیشنهاد را کنار بگذارد چرا که موجب انحراف توجه از مسائل مهم تر خواهد شد. همچنین شواهدی درباره وقوع تقلب گسترده انتخابات ریاست جمهوری نوامبر گذشته در آمریکا مطرح نشده است.

در این انتخابات دونالد ترامپ به شکلی قاطع در بخش آرای الکتورال کالج پیروز شد اما در بخش آرای مردمی هیلاری کلینتون رقیب دموکراتش توانست 9/2 میلیون رأی بیشتر کسب کند.

یک مقام دیگر دولت که همچون مقام های قبلی نامش را فاش نکرده گفت: تحقیقاتی که ترامپ وعده اش راداده بود هرگز به شکل علنی و  دقیق مورد بحث قرار نگرفته است و از اولویتش کاسته شده، زیرا کاخ سفید در تلاش های دیگر از جمله مدیریت تبعات دستور اجرایی ترامپ اعمال محدودیت بر ورود مهاجران و پناه جویان غرق شده است.

این مقام تاکید کرد که احتمالا این تحقیقات تا بعد از تایید نهایی گزینه ترامپ برای دادستان کل آمریکا یعنی «جف سشنز» آغاز نخواهد شد.


نظر شما :