ترزا می: آمریکا مهم‌ترین متحد ماست

۱۴ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۶ کد : ۱۹۶۶۶۹۶ سرخط اخبار

نخست وزیر بریتانیا در جلسه پارلمان این کشور گفت که گرچه رئیس جمهور جدید آمریکا سیاست ممانعت از ورود پناه جویان را دارد و سیاست لندن متفاوت است اما با این وجود آمریکا همچنان مهم ترین متحد بریتانیا است.

به گزارش فارس، روز سه شنبه (امروز) نمایندگان پارلمان بریتانیا در جلسه ای پیرامون سفر خانم ترزا می نخست وزیر این کشور به آمریکا و درباره برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) مناظره داشتند.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، جرمی کوربین رهبر حزب کارگر که حزب اپوزیسیون است در این جلسه با انتقاد از نخست وزیر درباره رویکرد ترزا می درباره فرمان جدید رئیس جمهور آمریکا برای ممنوعیت ورود مسلمانان گفت چرا وی به دونالد ترامپ انتقاد نکرد.

ترزا می در پاسخ گفت خوشحال است که در زمان سفر به آمریکا خوشحال است روابط ویژه با مهم ترین متحد بریتانیا را تجدیدکرد و درباره ناتو که امنیت بریتانیا و اروپا را تامین می کند، به گفت وگو پرداخت. وی با طفره رفتن از عکس العمل اولیه خود در قبال فرمان ترامپ گفت که انگلیس چنین سیاستی را قبول ندارد و پناه جویان را پذیرش می کند.

کوربین در ادامه ضمن اشاره به فرمان ترامپ برای ممنوعیت اتباع 7 کشور که دقیقا در روز دیدار می و ترامپ صادر شد، از نخست وزیر پرسید چرا در مقابل یان فرمان سکوت کرد و حتی روز بعد در سفر به ترکیه هم از محکوم کردن آن طفره رفت. کوربین همچنین به کنوانسیون پناه جویان و نقض آن از سوی ترامپ اشاره کرد و گفت سیاست ترامپ در قبال مسلمانان تفرقه افکنانه است.

خانم می در پاسخ باز هم با طفره رفتن گفت که دولت بریتانیا مخالف این سیاست است ولی آمریکا مهم ترین متحد بریتانیا است. می در ادامه با متهم کردن کوربین گفت رهبر اپوزیسیون به رئیس جمهور مردمی مهم ترنی متحد بریتانیا توهین کرده است.

در ادامه جلسه پارلمان نمایندگان سوالاتی درباره شرایط خروج این کشور از اتحادیه اروپا گفت که اوراق سفید درباره شرایط شهروندان اروپا بعد از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، فردا منتشر می شود.

اوراق سفید، گرازش معتبری است که برای راهنمایی و کمک به خواندگان برای درک یک مساله یا حل مشکلی تدوین شده است.

پارلمان بریتانیا از دیروز برای رای گیری به جریان انداختن فرآیند خروج، جلسه برگزار می کند که در این باره ترزا می گفت که تصمیم پارلمان تصمیم ساده ایست همه رای می دهند تا به انتخاب مردم احترام گذاشته شود و همه رای به جریان انداختن ماده 50 معاهده لیسبون می دهند.

کلید واژه ها: متحد بریتانیا


نظر شما :