حمایت نایجل فاراژ از رویکرد نژادپرستانه ترامپ

۱۱ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۳:۲۵ کد : ۱۹۶۶۵۹۷ سرخط اخبار

نایجل فاراژ، رهبر سابق حزب استقلال انگلیس با حمایت از تصمیم اخیر دونالد ترامپ برای ممنوع کردن موقت ورود پناهجویان و اتباع هفت کشور مسلمان به آمریکا، گفت، انگلیس نیز باید از این رویه ترامپ پیروی کرده و «بررسی های سفت و سخت» را برای کسانی که می خواهند از مرز وارد شوند اعمال کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری پرس اسوسیشن، نایجل فاراژ، رهبر سابق حزب استقلال انگلیس و حامی اصلی خروج این کشور از اتحادیه اروپا در اظهاراتی در مصاحبه با شبکه بی.بی.سی گفت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا این صلاحیت را دارد که تدابیر لازم برای مقابله با ورود هر گونه افراط گر به کشورش را اتخاذ کند.

فاراژ همچنین در این اظهاراتش، مقصر  اصلی این ممنوعیت اعلام شده از سوی ترامپ را سیاست درهای باز آلمان برای پذیرش پناهجویان از خاورمیانه خواند.

فاراژ گفت: ترامپ به این خاطر انتخاب شد تا سرسختی نشان دهد و بگوید هر آنچه که در قدرتش باشد را انجام می دهد تا از آمریکا در مقابل نفوذ تروریست های داعش محافظت کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر هفت کشور در فهرست ترامپ هستند. او شایستگی انجام این کار را دارد و دلیل انتخاب شدنش در انتخابات نیز همین بوده است.

فاراژ که پیش از این از پذیرش پناهجویان سوری به انگلیس حمایت کرده بود، گفت که اکنون با سیاست های ترامپ موافق است.

وی عنوان کرد که سیاست درهای باز آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در قبال پناهجویان اروپا را در معرض تروریسم آسیب پذیر کرد.

وی تاکید کرد: من فکر می کنم سیاست های ترامپ به شیوه های مختلف تحت تاثیر کارهایی که مرکل انجام داد شکل گرفته اند. تا جایی که مسئله مربوط به کشور ما شود خود من نیز موافق هستم که ما سیستم بررسی های سفت و سخت را (برای مهاجران و پناهجویان) به اجرا درآوریم.


نظر شما :