درخواست لیونی از نتانیاهو برای کناره‌گیری از قدرت

۰۵ دی ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰ کد : ۱۹۶۵۷۳۶ سرخط اخبار

تزیپی لیونی، وزیر خارجه سابق اسرائیل از نتانیاهو خواست تا مسئولیت قطعنامه شورای امنیت در مورد توقف شهرک سازی ها را برعهده بگیرد و از قدرت کنار برود.

به گزارش ایسنا، به نقل از الیوم السابع، پایگاه های خبری عبری زبان به نقل از تزیپی لیونی، عضو کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و وزیر خارجه سابق اسرائیل گزارش دادند: کوتاهی شخصی نتانیاهو در تصویب قطعنامه شورای امنیت و محکوم کردن شهرک سازی ها نقش دارد.

طبق گزارش این رسانه ها، لیونی از نتانیاهو خواسته است تا به خاطر این کم کاری از قدرت کناره گیری کند.

شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه با تصویب قطعنامه ای بی سابقه، شهرک سازی های اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطینی را محکوم کرده و خواهان توقف شهرک سازی ها شده است.

لیونی تصریح کرد: نتانیاهو روی آینده اسرائیل شرط بندی کرد و امنیت اسرائیل را در مقابل چند کرسی از حزب "خانه یهودی" که در ائتلاف حاکم مشارکت دارد، فروخت.

وی افزود: نتانیاهو به صورت آشکارا گفت که پیش نویس قانونی کردن شهرک سازی ها به تصویب قطعنامه هایی در شورای امنیت می انجامد و با این وجود تسلیم راستگراهای تندرو شد.

لیونی خاطرنشان کرد که نتانیاهو با اقداماتش در حمایت از چند شهرک، اسرائیل را در عرصه بین الملل منزوی می کند.

وی در خصوص لغو سفر نخست وزیر اوکراین به تل آویو نیز گفت: بر این اساس، نتانیاهو باید روابط با انگلیس، فرانسه و روسیه را نیز قطع کند چراکه آنها هم به نفع قطع نامه توقف شهرک سازی ها در اراضی فلسطینی رای دادند.

کلید واژه ها: شهرک سازی سازی ها شهرک سازی ها


نظر شما :