درخواست عراق از ایران و اردن برای میانجیگری

۲۲ آذر ۱۳۹۵ | ۲۰:۲۲ کد : ۱۹۶۵۳۹۸ سرخط اخبار

نماینده پارلمان عراق گفت: ما از کشورهایی که با ما روابط خوبی دارند، مانند ایران و اردن، این انتظار را داریم که با میانجیگری حساسیت هایی که برخی از کشورها نسبت به ما ایجاد کرده اند را حل کنند.

سید علی العلاق نماینده پارلمان عراق در گفت وگو با فارس در پاسخ به سؤالی در خصوص میانجیگری اردن برای بهبود روابط عراق با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس اظهار داشت: ائتلاف ملی عراق به تمام کشورهای منطقه و جهان به شکل یکسان می نگرد و در چارچوب حفظ تمامیت ارضی عراق آمادگی همکاری و دریافت کمک کشورها در حمایت از ساختار سیاسی را دارد.

وی افزود: ما از کشورهایی که با ما روابط خوبی دارند، مانند ایران و اردن، این انتظار را داریم که با میانجیگری حساسیت هایی که برخی از کشورها نسبت به ما ایجاد کرده اند را حل کنند. 

این نماینده پارلمان عراق در خصوص دیدار دیروز با رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان بر تقویت نیروهای حشد الشعبی تصریح کرد: حشد الشعبی یک ساختار مبارز مردمی است که در سایه و چارچوب فتوای جهاد کفایی آیت الله سیستانی شکل گرفت. 

العلاق با تاکید بر اینکه حشد الشعبی دوشادوش ارتش عراق جنگید و داعش را تا مرزهای عراق به عقب راند، ادامه داد: این ساختار جدید نیازمند زمانی بود که بتواند چارچوب قانونی و حقوقی خود را در کشور به دست آورد.

وی با اشاره به تصویب قانونی در پارلمان عراق برای قانونی شدن حشد الشعبی در این کشور عنوان کرد: امروز حشد الشعبی یک ساختار امنیتی عراقی است که تحت نظر فرمانده کل قوای عراق فعالیت می کند.

این نماینده پارلمان عراق با بیان اینکه حشد الشعبی تمام آحاد و اقشار ملت عراق از شیعه، سنی، کرد، ایزدی، ترکمن و... را در بر دارد، خاطرنشان کرد: حشد الشعبی در آینده نقش بسیار مهم و پررنگی در مقابله با هر نوع خطر و تهدیدی که عراق را تهدید می کند، خواهد داشت.

کلید واژه ها: حشد الشعبی پارلمان عراق نماینده پارلمان عراق نماینده پارلمان


نظر شما :