دعوت ترامپ از می برای سفر به امریکا

۲۱ آبان ۱۳۹۵ | ۱۶:۴۸ کد : ۱۹۶۴۵۸۸ سرخط اخبار

دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا در تماسی تلفنی با نخست وزیر انگلیس گفت وگو کرده و ضمن تاکید بر اهمیت روابط دو کشور او را دعوت به سفر به واشنگتن کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از بی.بی.سی، دفتر نخست وزیر انگلیس اعلام کرد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا در گفت وگوی تلفنی با ترزا می، نخست وزیر انگلیس با او در خصوص روابط نزدیک کشورش با انگلیس صحبت کرده و ترزا می نیز پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفته است.

ترامپ که مادرش اصالتا اسکاتلندی بوده گفت: انگلیس برای من و کشورم یک جایگاه بسیار بسیار ویژه دارد.

این گفت وگو در حالی صورت گرفت که بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در واکنش به انتقادها علیه ترامپ خواهان توقف این انتقادها و گلایه و شکایت از ترامپ و همچنین مثبت نگاه کردن به احتمالات پیش رو شد.

دونالد ترامپ پس از پیروزی غیر منتظره در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با چندین تن از رهبران کشورهای جهان شامل مصر، ایرلند، مکزیک، ترکیه، هند، ژاپن و کره جنوبی گفت وگوی تلفنی داشته است و گمان برده می شود که ترزا می نهمین نفر از رهبران کشورها باشد که ترامپ به گفت وگو با او پرداخته است.

دفتر نخست وزیر انگلیس تایید کرد که ترامپ و ترزا می روز پنجشنبه گفت وگو داشته اند و اعلام کرده که آنها در این گفت وگو توافق داشته اند که "روابط انگلیس و آمریکا بسیار مهم و ویژه است و تقویت این روابط اولویتی برای هر دوی آنها محسوب می شود".

در این بیانیه تصریح شده است: ترامپ به عنوان رئیس جمهور منتخب آمریکا به بیان ارتباطات نزدیک و شخصی و صمیمی با انگلیس پرداخت. او گفت، مطمئن است که روابط ویژه دو طرف به قدرتمندتر شدن ادامه خواهد داد.

بر اساس اعلام دولت انگلیس ترامپ در پایان این مکالمه تلفنی از ترزا می دعوت کرده تا "در سریعترین زمان ممکن" با او ملاقات کند.

کلید واژه ها: ترامپ نخست وزیر انگلیس ترزا می


نظر شما :