ایران در حلب موشک‌هایی ساخت که علیه اسرائیل شلیک شد

۲۰ آبان ۱۳۹۵ | ۱۹:۴۷ کد : ۱۹۶۴۵۶۹ سرخط اخبار

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: در سال های گذشته ایران در منطقه حلب سوریه صنعت موشکی ساخت و موشک تولید کرد که در جنگ ۳۳ روزه علیه رژیم صهیونیستی به کار رفت.

به گزارش تسنیم، سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح صبح امروز در مراسم پنجمین سالگرد شهادت شهید طهرانی مقدم که در ستاد فرماندهی هوافضای سپاه برگزار شد،سخنرانی کرد.

مهمترین بخش های سخنرانی سرلشکر باقری:

- در دوران دفاع مقدس توازنی بین برد موشک های ما و دشمن وجود نداشت و در این زمینه شهید طهرانی مقدم خدمات بزرگی ارائه کرد. وقتی موشک ها از سوریه و لیبی به تعداد اندکی وارد کشور شد و آنها دیگر اعلام عدم همکاری کردند، شهید طهرانی مقدم و همکارانش بودند که با هوش تمام و کمک الهی چگونگی استفاده از این موشک ها و ادوات را فرا گرفتند و استفاده کردند. همه این موشک ها هم به هدف می خورد.

- ما در حوزه موشکی گره های بزرگی داشتیم. همین کشورهایی که اعلام کردیم برای دادن موشک فخر می فروختند و سخت گیری می کردند، مانند سوری ها که می گفتند انبارهای ما نگهبان روسی دارد و نمی توانیم موشک بدهیم، لیبی هم می گفت کجا را باید بزنیم و کجا را نزنیم.

- اما همین سوریه به جایی رسید که در سال های گذشته جمهوری اسلامی ایران در منطقه حلب صنعت موشکی برای سوریه ساخت و در این مجموعه صنعتی موشک تولید شد و در جنگ 33 روزه علیه رژیم صهیونیستی به کار رفت و این همت و کار شهید طهرانی مقدم بود. به علت این اخلاص بود که همه او را دوست داشتند و با تمام توان وی را کمک می کردند. ما در دفاع مقدس و ستادکل نیروهای مسلح افتخار می کردیم اگر بتوانیم در جهت عکس های ماهواره ای و سوالات اطلاعاتی او پاسخ داشته باشیم.

- وی با اشاره به سخنان و ادعاهای رئیس جمهور منتخب آمریکا در زمان تبلیغات انتخاباتی گفت: آن فردی که تازه به قدرت رسیده حرف های بزرگ تر از دهانش زده و در موقع تبلیغاتش شکر زیادی خورده است. ما به او می گوییم بگذار از راه برسی، از فرمانده نیروی دریایی و فرماندهان آن روز بپرس که نیروهایت روی قایق ها به چه روزی افتادند. تهدید جمهوری اسلامی ایران در تنگه هرمز و خلیج فارس به مانند شوخی است، همین اقتدار دریایی را در زمین و هوا و پدافند و نیروی قدس سپاه دایم.

کلید واژه ها: طهرانی مقدم شهید طهرانی مقدم ستادکل نیروهای مسلح باقری


نظر شما :