دبیرکل اوپک به تهران می‌آید

۱۱ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۷:۱۶ کد : ۱۹۶۲۷۵۱ سرخط اخبار

یک مقام مسئول در وزارت نفت با بیان اینکه دبیرکل نیجریه ای اوپک دوشنبه هفته آینده به تهران می آید، گفت: پیوستن ایران به طرح فریز نفتی محور گفتگوهای دبیرکل اوپک در تهران است.

به گزارش مهر، یک مقام مسئول در وزارت نفت با بیان اینکه «محمد بارکیندو» دبیرکل نیجریه ای سازمان اوپک دوشنبه هفته آینده ۱۵ شهریور ماه وارد تهران خواهد شد، گفت: پیوستن و همراهی ایران با طرح «فریز» نفتی از مهمترین محورهای گفتگو «محمد بارکیندو» و «بیژن زنگنه» وزیر نفت ایران در تهران خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه بررسی وضعیت بازار و چشم انداز عرضه و تقاضا در بازار نفت از دیگر محورهای گفتگوی دبیرکل اوپک و وزیر نفت ایران در تهران خواهد بود، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از هر طرحی که منجر به ثبات در وضعیت قیمت ها در بازار جهانی نفت خام بشود، حمایت می کند.

بیژن زنگنه وزیر نفت هفته گذشته در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه در نشست غیر علنی اوپک به میزبانی الجزایر اواخر سپتامبر سال جاری میلادی (مهر ماه ۱۳۹۵) شرکت خواهد کرد، گفته است: دبیرکل اوپک به زودی به تهران می آید.

از سوی دیگر درحالی دبیرکل جدید اوپک قصد دارد که شرایط را برای اجرای طرح فریز نفتی با گفتگوها با کشورهای عضو فراهم کند که «خالد الفالح» وزیر انرژی عربستان سعودی هفته گذشته اعلام کرد: بازار نفت در مسیر درستی پیش می رود و نیازی به مداخله در بازار نیست.

این اظهارات وزیر انرژی عربستان سعودی، امیدها برای دستیابی به توافقی در میان اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، برای محدود کردن سطح تولید را کاهش داده است.

در همین حال «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه، هم اعلام کرده است: این کشور به منظور ایجاد ثبات در بازار با عربستان و دیگر تولید کنندگان نفت جهان در حال گفتگو است.

کلید واژه ها: اوپک


نظر شما :