روحانی: از همه قطعنامه ها عبور کردیم

۰۲ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۹:۴۳ کد : ۱۹۶۲۴۹۵ سرخط اخبار
رئیس جمهوری اراده دولت یازدهم را «ادامه دادن راه امام(ره) و تبعیت از رهبر معظم انقلاب خلف صالح آن بزرگوار» دانست و گفت: یک ملت بزرگ، فهیم و شجاع در کنار رهبری مقتدر می تواند در برابر توطئه جهانی پیروز شود.
 
به گزارش  ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی که در نخستین روز هفته دولت به همراه اعضای دولت تدبیر و امید در حرم مطهر امام راحل حضور یافته بود، در سخنانی کوتاه افزود: امروز دولت می خواهد اثبات کند راه و مسیر امام(ره)، مسیری است که می تواند ملت، امت، و جهانی را در مسیر حق به اهداف بلند و پیروزی برساند.
 
وی ادامه داد: درود و سلام نثار می کنم به امام بزرگوار، شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و دونماد خدمت به کشور یعنی شهیدان رجایی و باهنر.
 
رئیس جمهوری اضافه کرد: هفته دولت همواره به صورت یک سنت از کنار مرقد امام راحل و بیت مجدد با آرمان های آن بزرگوار آغاز می شود و امسال هم خوشحالیم که در آغاز سال چهارم خدمت دولت به این مردم شریف و بزرگوار، در کنار مرقد امام برنام های هفته دولت را آغاز می کنیم و فرصتی است تا همکارانم و خدمتگزاران مردم، خدمات سه ساله را به مردم تشریح کنند.
 
روحانی اظهار داشت: امام عزیز و بزرگوار ما انقلاب عظیم و بزرگی را در روزهایی که تنها بود تا روزی که در کشورهای مختلف دوران تبعید را گذراند با همراهی تعدادی از شاگردان و یارانش آغاز کرد اما توانست با هدایت و بسیج مردم و تحول در افکار عمومی و فرهنگ جامعه، انقلاب بی نظیری را در برابر قدرت های استکباری و رژیم تا دندان مسلح با بهترین شیوه ها و کمترین تلفات در مسیر صلح، هماهنگی و انسجام ملی به پیروزی برساند.
 
وی یادآور شد: ضربه ای را که امام(ره) بر اندام استکبار جهانی ، صهیوینست ها و مزدوران آنها در منطقه و جهان افکند، بعد از 38 سال هنوز برای آن ها قابل فراموش شدن نیست.
 
رئیس دولت یازدهم افزود: سخن گفتن و لحن آن ها بعد از 38 سال همچنان انتقام جویانه است، به دلیل آن که می دانند امام(ره) با مسیر و راهی که برای ملت های آزاده جهان باز کرد، اهداف مورد نظر استکبار را روز به روز از دسترس آن ها خارج کرد.
 
روحانی ادامه داد: امام در سایه تفکر نوین خود که یکی از پایه های مهم آن آمیختگی دین و سیاست بود و تفسیری که از اسلام و قرآن داشت، انقلاب را به پیروزی رساند و نظام مدرن و نوین اسلامی را پایه گذاری کرد، نظامی که مبنای اسلام و قانون الهی و آرای مردم بود.
 
وی اضافه کرد: نظامی که شیوه اداره آن از تجربه جهانی، عقل و خرد جمعی و بالاخره بر صندوق آرای مردم تکیه داشت و همان او بود که به صراحت فرمود «میزان رای ملت» است.
 
رییس جمهوری گفت: او نظام اسلامی را تشکیل داد، همواره بزرگترین حامی دولت بود و تمام الزاماتی که یک دولت موفق و کارا در دنیای امروز می تواند به پیش ببرد را به از نظر فکری و عملی فراهم کرد.
 
روحانی افزود: امام(ره) قدرت دولت، شرایط و مصلحت جامعه را به عنوان یک اصل مهم تبیین و نظام را در زمینه مصلحت بنیانگذاری کرد.
 
وی افزود: امام(ره) راه را برای دولت ترسیم کرد تا دولت اسلامی در شرایط پیچیده دنیای امروز بتواند مدیریت نظام اسلامی را به اثبات برساند. امام(ره) همواره بر اصل مدیریت دولت اسلامی در تمام شرایط پیچیده جهانی به عنوان یک اصل مهم و مبنای فقه حکومتی تاکید نمود.
 
رییس جمهوری گفت امام در کنار انقلاب و نظام اسلامی از کشور، تمامیت ارضی ، عزت و حاکمیت ملی مردم به خوبی دفاع کرد و توانست در شرایط سخت همچون در دفاع هشت ساله کاری کند که حتی میلیمتری از خاک کشور در اشغال دشمنان نباشد.
 
به آرمان های بلند اقتصاد مقاومتی دست یافته ایم/هدف دولت در سال جاری اجرای اقتصاد مقاومتی است
 
وی افزود: امروز بعد از سه سال خوشحالیم که در محضر روح بلند امام و بزرگوار، اعلام کنیم که مسیر اقتصاد ما علیرغم همه مشکلات اقتصاد جهانی ونفتی مخصوصا برای کشورهای تولید کننده و صادر کننده نفت در مسیر صلح و درستی قرار گرفته است.
 
روحانی خاطرنشان کرد: وقتی بعد از سالیان دراز تورم تک رقمی می شود و به زیر 9 درصد می رسد، وقتی در شرایطی که رشد اقتصادی ما در سه ماهه اول به 4.4 درصد می رسد و وقتی علیرغم مشکلات سال گذشته در صنعت، رشد اقتصادی در بخش صنعت به 8.8 می رسد و در شرایطی که امروز بعد از سالیان دراز در سه - چهار ماهه اول سال، صادرات غیر نفتی به واردات پیشی گرفته و صادارت غیر نفتی 3.4 میلیارد دلار از وارادات بیشتر است؛ این به معنای آن است که به آرمان های بلندی که در اقتصاد مقاومتی داریم دست یافته ایم.
 
وی اضافه کرد: امروز بعد از سال ها در گندم به خودکفایی رسیدیم، بعد از سالیان دراز، تراز تجاری در بخش مواد غذایی به رقم کم سابقه ای رسیده است. در سال گذشته تنها 10 درصد از مواد غذایی از خارج وارد کردیم و 90 درصد به خودکفایی داخلی تکیه نمودیم.
 
رئیس دولت یازدهم یادآور شد: در سایر بخش ها از جمله گاز، نفت و مهمتر در بحث احقاق حقوق مردم و سیاست خارجی امروز در نقطه ای ایستادیم که برای اولین بار در تاریخ کشور مواد هسته ای غنی شده را می فروشیم، کیک زرد را می خریم و آب سنگین صادر می کنیم.
 
روحانی تاکید کرد: امروز از همه قطعنامه هایی که علیه ملت صادر شده بود، عبور کردیم و توانستیم دیوارهای تحریم علیه ملت و اقتصاد را فرو بریزیم. امروز مسیر برای فعالیت اقتصادی ازهر زمان دیگر نسبت به سال های گذشته آماده تر است و بی تردید دولت می تواند به اهداف بلند خود دست یابد.
 
وی گفت: هدف دولت در سال جاری اجرای اقتصاد مقاومتی و سیاست های مربوط به آن است و تحرک برای رونق اقتصادی، توسعه، اشتغال و کاهش بیکاری است.
 
رییس جمهوری گفت: امروز هدف دولت ادامه رشد اقتصادی تا هدف 5 درصد در سال جاری است و امیدواریم در همه بخش های اقتصادی، علمی، فرهنگی بتوانیم در برابر ملت که قول دادیم با تدبیر ما و تدبیر ملت و دولت و کارگزاران بتوانیم امید ایجاد کنیم و این امید را تا دست یابی به همه اهداف ادامه دهیم.
 
آن ها که به امید مردم لطمه می زنند به دشمنان نظام امید بخشیده اند
 
روحانی افزود: آن ها که به امید مردم لطمه می زنند به ملت خدمتی نکرده اند و به دشمنان نظام و این آب و خاک امید بخشیده اند.
 
رییس جمهوری گفت: امیدوارم در سال پیش رو، ملت بزرگ در کنار وحدت، انسجام، آرامش و تلاش برای رشد اقتصادی، به اهداف بلند اقتصادی و آرمان های انقلاب دست یابیم و بتوانیم روح امام(ره) بزگوار و شهدا را خوشحال کنیم.
 
تقدیر از خاندان امام راحل به خاطر حمایت از نظام و دولت
 
روحانی اضافه کرد: از خاندان امام بزرگوار که همواره پشتوانه نظام و دولت بوده اند به ویژه از یادگار امام حجت السلام والمسلمین سید حسن خمینی به خاطر حمایت هایی که از نظام و از دولت داشته اند، سپاسگزاری می کنم. ان شاءالله با حمایت و حضور مردم و با هدایت رهبری، سال پیش رو را بهتر و امیدوارتر از سال گذشته به سمت اهداف بلندمان و برای تحقق مطالبات به حق مردم گام بر خواهیم داشت.

کلید واژه ها: اقتصاد مقاومتی


نظر شما :