سندرز: هیلاری کلینتون باید رئیس‌جمهور آمریکا شود

۰۶ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۹ کد : ۱۹۶۱۶۵۴ سرخط اخبار

«برنی سندرز» در اولین شب از گردهمایی حزب دموکرات برای انتخاب نامزد نهایی این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا گفت: «هیلاری کلینتون» باید رئیس جمهور بعدی آمریکا باشد.

به گزارش فارس، «برنی سندرز» رقیب سابق «هیلاری کلینتون» در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا طی سخنرانی خود در گردهمایی حزب دموکرات ها برای معرفی کلینتون بعنوان نامزد نهایی این حزب در انتخابات آتی آمریکا، دموکرات ها را ترغیب کرد تا به کلینتون رأی بدهند و از او حمایت کنند.

شبکه «بی بی سی» گزارش کرد، سندرز که سناتور اهل «ورمونت» است، طی سخنرانی خود گفت: «هیلاری کلینتون باید رئیس جمهور بعدی آمریکا شود».

«میشل اوباما» همسر رئیس جمهور آمریکا نیز که در این گردهمایی حضور داشت، ضمن حمایت از کلینتون و با اشاره به شعار «دونالد ترامپ» مبنی بر اینکه «بیایید عظمت را به آمریکا بازگردانیم»، گفت: «اجازه ندهید که هرکسی به شما بگوید که این کشور بزرگ نیست و ما احتیاج داریم که بار دیگر این کشور را بزرگ کنیم، زیرا در حال حاضر، آمریکا عالی ترین کشور روی زمین است».

پیش از این، طرفداران سندرز مانع هرگونه اشاره به هیلاری کلینتون می شدند. با این حال سندرز در هفته های اخیر به حمایت از او پرداخته است.

سندرز خطاب به هواداران خود گفت: «می دانم که بسیاری در این سالن و همچنین در سراسر کشور، از نتیجه نهایی که از مراحل انتخاب کاندیدای انتخاباتی به دست آمد، به شدت مأیوس هستند، اما گمان می کنم هیچ کس بیشتر از من مأیوس نیست».

طبق گزارش بی بی سی، برخی از هواداران سندرز شروع به گریه کردند و برخی دیگر نیز نوارهایی را که بر روی دهان های خود قرار داده بودند و بر روی آن کلمه «خاموشی» نوشته شده بود را پاره کردند.

سندرز تصریح کرد: «در حالیکه ترامپ گروه های مختلف را یکی بعد از دیگری مورد اهانت قرار می دهد، هیلاری کلینتون پی برده است که تنوع و گوناگونی ما، یکی از بزرگترین نقاط قوت ما است».

وی ادامه داد: «اگر اعتقاد ندارید که این انتخابات مهم است، اگر فکر می کنید می توانید عقب بنشینید، یک لحظه درباره قضات دیوان عالی فکر کنید که دونالد ترامپ معرفی خواهد کرد و بعد مفهوم آن در آزادی مدنی، حقوق برابر و آینده کشورمان را تصور کنید».

سندرز قبل از آنکه صحنه را ترک کند، گفت: «هیلاری کلینتون رئیس جمهور برجسته ای خواهد شد و مفتخرم که امشب در اینجا در کنار او ایستادم».

حدود 5 هزار نماینده انتخاباتی حزب دموکرات در میان 50 هزار نفری بودند که قرار بود در گردهمایی چهار روزه حزب دموکرات مشارکت کنند. این گردهمایی روز پنجشنبه بعد از آن به پایان می رسد که کلینتون رسماً نامزدی حزب دموکرات برای ریاست جمهوری آمریکا را می پذیرد.

کلید واژه ها: حزب دموکرات سندرز


نظر شما :