برای پوتین، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا پیروزی است

۰۷ تیر ۱۳۹۵ | ۰۹:۰۸ کد : ۱۹۶۰۵۳۵ سرخط اخبار

سفیر سابق آمریکا در روسیه در یادداشتی با هشدار درباره تضعیف غرب در برابر مسکو، تاکید کرد که برای رئیس جمهور روسیه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، پیروزی محسوب می شود.

به گزارش فارس، سفیر سابق آمریکا در روسیه درباره تاثیر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بر تقویت مسکو از یک سو و تضعیف غرب از سوی دیگر هشدار داد.

در ادامه واکنش ها به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، سفیر و نماینده سابق آمریکا در روسیه در یادداشتی هشدار داده که این موضوع از یک سو سبب تقویت بیشتر مسکو و از سوی دیگر سبب تضعیف غرب  خواهد شد.

«مایکل مک فال» در مطلبی برای واشنگتن پست با عنوان «چرا خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، برای پوتین پیروزی است»، به این موضوع پرداخته است.

او در ابتدا به اتحاد آلمان شرقی و غربی و پیوستن آن به ناتو پرداخت و سپس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و خارج شدن اقمار آن در اروپای شرقی و به تدریج عضویت آنها در اتحادیه اروپا و ناتو سخن گفت.

سفیر سابق آمریکا در روسیه این تحولات را به ضرر شوروی آن وقت و روسیه کنونی ارزیابی کرد اما با اشاره به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تاکید کرد که روند تقویت غرب متوقف شده و اکنون این مسکو است که در حال تقویت یافتن است.

فال با تاکید بر پیروزی پوتین در ماجرای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تاکید کرده که بریتانیا در اتحادیه اروپا، یکی از محورهای اصلی مقابله با اقدامات روسیه در اروپای شرقی و به ویژه در اوکراین بود.

دیپلمات سابق ارشد آمریکایی همچنین درباره سرنوشت تحریم های اتحادیه اروپا ضد روسیه به دنبال خروج بریتانیا از این اتحادیه هشدار داد.

سفیر سابق واشنگتن در مسکو همچنین درباره احتمال آغاز روند فروپاشی پادشاهی متحده و خروج اسکاتلند و ایرلند از بریتانیا هم هشدار داد.

فال همچنین با هشدار درباره تقویت سیاستمداران حامی رئیس جمهور روسیه و همچنین جنبش های مخالف اتحادیه اروپا در سراسر اروپا، درباره قدرت گرفتن چهره های «اروپا گریز» و «انزوا طلب» در کشورهای اروپایی به دنبال خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ابراز نگرانی کرد.

وی در بخش دیگری از یادداشتش با اشاره به همکاری نزدیک آمریکا و بریتانیا در موضوعات مختلف بین المللی تاکید کرد تضعیف بریتانیا در جهان ناشی از خروج آن از اتحادیه اروپا، به ضرر واشنگتن هم هست.

کلید واژه ها: اتحادیه اروپا بریتانیا بریتانیا از اتحادیه بریتانیا از اتحادیه اروپا اروپا خروج بریتانیا از اتحادیه سابق آمریکا در روسیه آمریکا در روسیه از اتحادیه اروپا


نظر شما :