بغدادی دائما در حال تغییر مخفیگاهش است

۲۶ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۶:۵۰ کد : ۱۹۶۰۰۲۵ سرخط اخبار

شبکه سی ان ان در گزارشی به نقل از مقامات آمریکایی نوشته که این کشور نمی داند ابوبکر البغدادی کجاست و اینکه رهبر داعش برای حفاظت از جانش، دائما جای خودش را تغییر می دهد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، در حالی که برخی گزارش ها درباره کشته شدن رهبر داعش منتشر شده، مقامات آمریکایی می گویند که دلیل و سندی برای کشته شدن ابوبکر البغدادی وجود ندارد.

شبکه سی ان ان در گزارشی به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: «اگرچه ممکن است که ابوبکر بغدادی رهبر داعش در الرقه سوریه پایتخت خودخوانده داعش باشد، اما تازه ترین ارزیابی حاکی از آن است البغدادی در تلاش برای ممانعت از کشته و یا دستگیر شدن توسط نیروهای ائتلاف، دائم در حرکت بوده است».

«برت مک گورک» نماینده ویژه آمریکا در ائتلاف مقابله با داعش روز جمعه درباره البغدادی گفته بود: «ما دلیلی نداریم که اعتقاد داشته باشیم البغدادی زنده نیست، البته از پایان سال گذشته (میلادی) تا کنون چیزی از او نشنیده ایم».

در ادامه گزارش سی ان ان آمده است: «مقامات آمریکایی روی دو نکته توافق نظر دارند. اول، اینکه آنها دقیقا نمی دانند او کجاست چون اگر بدانند به او حمله می کردند. دوم، البغدادی روش امنیتی عملیاتی خارق العاده ای برای مخفی نگهداشتن اقامتگاهش اتخاذ کرده و در پیش گرفته است».

این شبکه آمریکایی ادامه داد: «مقامات امریکایی که برای مدت ها اینطور فکر کرده اند که البغدادی شبیه به دیگر رهبران داعش مناطق پر سکنه مرکز الرقه را به عنوان مخفیگاه انتخاب کرده است، چرا که معتقد است آمریکا خطر کشتن تعداد زیادی از غیرنظامیان در حمله هوایی علیه او را نخواهد پذیرفت».

از صبح امروز شماری از رسانه ها با استناد به متنی که مدعی اند بیانیه گروه تروریستی داعش است، مدعی مرگ بغدادی شده اند. با این حال این بیانیه در هیچ یک از سایت های وابسته به داعش منتشر نشده و پایگاه های رصد رسانه ای داعش هم اعتبار این بیانیه را تائید نکرده اند.

فونت به کار رفته در بیانیه هم از دیگر مواردی است که احتمال جعلی بودن آن را قوت بخشیده است. 

این گزارش ها پس از آن منتشر شده بود که هفته گذشته شبکه تلویزیونی عراق گزارش کرد که البغدادی که گفته می شود در رقه مخفی شده بود، در حمله هوایی نیروهای ائتلاف به شدت زخمی شده است.

از دو سال گذشته که عملیات هوایی در عراق و سوریه آغاز شد، بارها شایعه مرگ بغدادی منتشر شده، اما هیچ گاه این گزارش ها تائید نشده است.

کلید واژه ها: البغدادی


نظر شما :