حبس خانگی اوجالان برای مذاکره یا آتش‌بس با پ.ک.ک نیست

۲۴ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۰:۵۹ کد : ۱۹۵۹۹۶۷ سرخط اخبار

وکیل اوجالان اعلام کرد حبس خانگی این رهبر کرد با هدف مقدمه چینی برای گفتگوی سیاسی یا آزمودن آتش بس با پ.ک.ک نیست.

به گزارش ایسنا، محمود شقار، وکیل مدافع عبدالله اوجالان، رهبر حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) در مصاحبه با رسانه های کرد زبان عنوان داشت: مسئولان ترکیه ای همچنان با ذهنیت دهه های 90 فکر می کنند و با هرگامی که از صلح در منطقه حمایت کند، مخالفت می کنند.

وی با بیان این که تماسش با عبدالله اوجالان قطع شده و هیچ کس نمی تواند به ملاقات وی برود، گفت: ترکیه که با هر اقدام صورت گرفته توسط یگان های مدافع خلق علیه داعش مخالف است، چگونه می تواند خواسته های کردها را برآورده سازد.

اظهارات وکیل اوجالان پس از آن مطرح شد که منابع آگاه در مصاحبه با روزنامه "الحیاه" اعلام کردند مسئولان ترکیه ای اقداماتی را در جزیره امرالی در دریای مرمره آغاز کرده اند که حکایت از انتقال رئیس حزب کارگران کردستان ترکیه از حبس انفرادی به حبس خانگی در ماه های آتی دارد.

منابع آگاه در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه ای الحیاة با بیان این مطلب گفتند که این اقدام عرصه را برای دیدارها و گفتگوهای رسمی با آنکارا باز می کند.

برخی منابع خاطرنشان کردند که این اقدام در راستای "محک زدن برقراری آتش بس" با پ.ک.ک صورت می گیرد که وارد جنگی علیه ارتش این کشور شده است.

پیشتر بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه انجام هرگونه مذاکره با پ.ک.ک را بعید دانست.

کلید واژه ها: اوجالان


نظر شما :