ایران قیمت نفت سبک خود را افزایش می‌دهد

۱۶ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۵:۲۱ کد : ۱۹۵۶۹۴۳ سرخط اخبار

رویترز به نقل از منابع آگاه نوشت، انتظار می رود ایران قیمت نفت سبک خود را در برابر نفت سبک عربستان به بالاترین رقم از سال ۲۰۱۱ افزایش دهد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، با لغو تحریم ها که تقاضا برای نفت ایران را افزایش داد، انتظار می رود که ایران قیمت نفت سبک خود را در برابر نفت سبک عربستان به بالاترین رقم از سال 2011 افزایش دهد.

پس از لغو تحریم ها در ماه ژانویه، ایران صادرات نفت به اروپا را از سرگرفت و انتظار می رود که صادرات نفت جمهوری اسلامی ایران از 1.5 میلیون بشکه در روز در ماه فوریه به 1.65 میلیون بشکه در ماه مارس افزایش یابد.

افزایش تقاضا از سوی اروپا و سهم بیشتر تولید نفت سنگین در برابر تولید نفت سبک ایران نیز ممکن است عرضه برخی از انواع نفت این کشور به آسیا را محدود کند.

یک مقام ایرانی که نخواست نامش فاش شود، گفت: «با بازگشت اروپا و اعلام نیاز از سوی کره، ژاپن و هند، ما نفت اضافی نخواهیم داشت.»

این مقام ایرانی افزود بیشترین افزایش تولید ایران از زمان لغو تحریم ها در بخش نفت سنگین بوده است.

یک منبع آگاه گفت انتظار می رود ایران در ماه آوریل قیمت نفت سبک خود برای فروش در آسیا را 50 سنت کمتر از متوسط قیمت نفت عمان و دوبی قرار دهد که 30 سنت بیش از ماه گذشته است.

آمارهای تجاری نشان داد که این امر قیمت رسمی نفت سبک ایران را 25 سنت بالاتر از نفت سبک عرب عربستان قرار می دهد که بیشترین فاصله قیمتی نفت سبک ایران با نفت سبک عربستان از سال 2011 تاکنون خواهد بود.

این اقدام در حالی ممکن است صورت گیرد که این کشور ماه گذشته در تلاش برای بدست آوردن سهم از دست رفته از بازار، تخفیف زیادی برای نفت سنگین خود در برابر نفت عربستان قرار داد و قیمت آن را به کمترین رقم از سال 2008 رساند.

به گفته این منبع آگاه، قیمت نفت میدان فروزان نیز انتظار می رود که در ماه آوریل بدون تغییر و 2.43 دلار کمتر از قیمت نفت عمان/دوبی بماند. قیمت نفت میدان سروش نیز یا بدون تغییر می ماند یا کمتر از نفت سنگین عربستان کاهش می یابد.

کلید واژه ها: نفت سبک


نظر شما :