نامه‌ای که برادر زندانی به مقامات امارات نوشت

شرایط تلخ یک لیبیایی در زندان‌های امارات

۳۰ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۵:۴۱ کد : ۱۹۵۶۵۴۴ اخبار اصلی خاورمیانه
برادر من سلیم العرادی نام دارد که یک زندانی سیاسی در امارات متحده عربی است، کشوری که یک سیستم بدنام در زمینه زندان‌های مخفی دارد، زندان‌هایی که سرویس‌های امنیتی کشور با استفاده از آنها هر کس را بخواهند ناپدید می‌کنند.
شرایط تلخ یک لیبیایی در زندان‌های امارات

نویسنده: عبدالرزاق العرادی

دیپلماسی ایرانی: من برادر کسی هستم که تحت شکنجه دستگاه های امنیتی دولت امارات متحده عربی است، کسی که بیش از 500 روز بدون هیچ گناهی در سلول های تاریک زندان بوده است.

برادر من سلیم العرادی نام دارد که یک زندانی سیاسی در امارات متحده عربی است، کشوری که یک سیستم بدنام در زمینه زندان های مخفی دارد، زندان هایی که سرویس های امنیتی کشور با استفاده از آنها هر کس را بخواهند ناپدید می کنند. برادر من یک فعال یا سیاستمداری نبود که قانون را نقض کرده باشد. وی یک تاجر 46 ساله و پدر پنج فرزند است که قربانی بدترین اعمال یک سیستم استبدادی بی عدالت است.

وکیل ما به تازگی اسناد پرونده بازجویی وکلای دولت امارات دست یافته است. در این پرونده ها مشخص شده است که آنها اعترافات را براساس شکنجه به دست می آورند و این اعترافات توسط یگان های شاهدان اظهارات که ناشناس هستند به دست آمده است. تمام این اقدامات یک فریب بزرگ است.

برادر من یک شهروند کانادا است که متولد لیبی است. او سخاوتمندانه به کشور ما که در طول بهار عربی با بحران انسانی روبرو شده بود، کمک کرد و به امور امدادی، ساخت مدارس و بیمارستان ها کمک کرد. تمام جهان، شامل امارات، پس از انقلاب مردمی که منجر به جنگ داخلی شد، به لیبی کمک کردند.

سلیم به جای این که به خاطر اقدامات بشردوستانه اش مورد تقدیر قرار بگیرد، هم اکنون قربانی سیاست های منطقه ای امارات، به ویژه در برابر لیبی شده است. امارات تاکنون 10 بازرگان اهل لیبی را به همین شیوه بازداشت کرده است.

هیچ کس حق ارتباط با وی را ندارد و دستگیری و بازداشت ناگهانی وی موجب به وجود آمدن این تصور شد که برادر من متهم یک پرونده جنایی است. پس از گذشت 500 روز از بازداشت ناعادلانه وی مشخص شده است که دستگیری وی بی اساس و ناقض استانداردهای اصلی عدالت است.

برادر من قربانی و گروگان سیاست های منطقه ای پس از بهار عربی است. سرویس های امنیتی بدنام امارات متحده عربی در حال تلاش برای ایجاد به اصطلاح «گروه های تروریستی» هستند تا راهی برای توجیه اعمال خودسرانه ناپدید کردن و بازداشت مردم پیدا کنند.

اعتراف به شکنجه

مقامات کانادایی که در نهایت اجازه یافتند در اوایل سال جاری با سلیم دیدار کنند تایید می کنند که برادر من مورد شکنجه های بسیاری قرار گرفته است. وی با چشمان بسته مجبور به تایید اعترافات جعلی شده است وگرنه با شکنجه های بیشتری روبرو می شده است. پرونده وی مشخص می کند که برادر من از همه اتهامات ساختگی بی گناه است و نقش یک پیاده نظام را در بازی های سیاسی امارات متحده عربی داشته است. دیده بان حقوق بشر و عفو بین الملل بازداشت برادرم را محکوم کرده اند و به امارات توصیه کرده اند تا وی درمان شود، اما وی همچنان در این روزها در حبس به سر می برد.

امارات کشوری است که به شهرت و خوشنامی بین المللی بسیار اهمیت می دهد. آنها از این می ترسند که با آزادی سلیم با انتقادات بیشتری در سطح جهان روبرو شوند به همین دلیل وی را در حبس نگه می دارند تا این شرایط سیاسی زشت آشکار نشود. آنها امیدوارند تا جهان آنچه را که آنها انجام می دهند فراموش کند.

با این حال خانواده سلیم، به ویژه فرزندانش کمپین خستگی ناپذیری برای پیگیری وضعیت وی صورت داده اند و پیشرفت های زیادی در این راه به دست آورده اند.

هم اکنون زمان این است که بالاترین سطح مقامات اماراتی به نفع سلیم مداخله کنند. آنها باید بدانند که عملکرد سازمان های امنیتی در لوای شاخص های قانون اساسی امارات موجب شکست این قوانین خواهد شد. این به این معنی است که قانون شکنانی وجود دارد که در حضور آنها به نام عدالت این اقدامات را انجام می دهند. این به این معنی است که اجازه دهند برادر من سلیم و دیگر تجار بی گناه لیبیایی به آغوش خانواده هایشان برگردند.

منبع: میدل ایست آی/ ترجمه: تحریریه دیپلماسی ایرانی/ 20

کلید واژه ها: سلیم امارات متحده عربی سليم العرادي ليبي


نظر شما :