انتقاد اشتون کارتر از موضع ترکیه در مقابل داعش

۰۲ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۶:۵۸ کد : ۱۹۵۵۸۲۹ سرخط اخبار

وزیر دفاع آمریکا گفت، ترکیه در مبارزه با داعش می تواند بر مرزهای خود کنترل بیشتری داشته باشد.

 به گزارش صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه از پاریس، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه در پاریس اعلام کرد، ترکیه در چارچوب ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش می تواند اقدامات بیشتری ضد داعش انجام دهد.

اشتون کارتر روز چهارشنبه برای شرکت در نشست وزیران دفاع هفت کشور عضو ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش در سوریه و عراق وارد پاریس شد. هدف این نشست استفاده از فرصت به وجود آمده ناشی از عقب نشینی گروه های تکفیری به ویژه داعش در این دو کشور با هدف نابود کردن مراکز قدرت آن در رقه سوریه و موصل عراق است.

اشتون که اکنون در پاریس به سر می برد، در این باره گفت: من بر این باورم که ترکیه می تواند اقدامات بیشتری ضد داعش انجام دهد. به عنوان مثال، می تواند کنترل بیشتری بر مرزهای خود داشته باشد تا عناصر داعش به راحتی نتوانند از آن رفت و آمد داشته باشند و طرح حمله ای که من با دیگر وزیران دفاع کشورهای عضو ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش در حال رایزنی درباره آن در پاریس هستم در سایه تلاش های جدیدتر ترکیه بهتر خواهد شد.

این وزیر دفاع آمریکا که در مدرسه نظامی پاریس این سخنان را بیان می کرد، افزود، بهترین کاری که ترکیه در خصوص مبارزه با داعش می تواند انجام دهد این است که بر مرزهای خود کنترل بیشتری داشته باشد. وی در عین حال به این نکته نیز اشاره کرد که مرزهای ترکیه طولانی است و کنترل بر تمام آن، کار دشواری است.

اشتون کارتر تصریح کرد: مرزهای ترکیه جایی است که شبه نظامیان داعش می توانند از آن به سوریه وارد، و نیز از سوریه وارد خاک ترکیه شوند و همچنین نیازهای تدارکاتی داعش نیز از همین طریق تامین  می شود. در نتیجه همان طور که من از همه کشورهای عضو این ائتلاف می خواهم در مبارزه با داعش جدی تر باشند و کارهای بیشتری انجام دهند و همان طور که آمریکا در این خصوص تلاش بیشتری انجام می دهد مایلم از ترکیه نیز بخواهم در این خصوص تلاش های بیشتری انجام دهد.

کلید واژه ها: پاریس مبارزه با داعش


نظر شما :