کامرون: حزب کارگر اکنون تهدیدی برای امنیت ملی ماست

۲۳ شهریور ۱۳۹۴ | ۰۱:۱۴ کد : ۱۹۵۱۹۴۳ سرخط اخبار

نخست وزیر انگلیس انتخاب نماینده ضد جنگ را به رهبری حزب کارگر این کشور تهدید برای امنیت ملی انگلیس عنوان کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزار ی فارس، «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس امروز (یکشنبه) گفت «اکنون حزب کارگر تهدیدی علیه امنیت ملی، امنیت اقتصادی و امنیت خانواده های ماست.»

نخست وزیر انگلیس این سخنان را بعد از انتخاب «جرمی کوربین» نماینده ضد جنگ حزب کارگر که روز گذشته به رهبری این حزب تعیین شد، بیان کرده است.

کامرون که رهبر حزب محافظه کار انگلیس است یک روز بعد از انتخاب کوربین به رهبری حزب اپوزیسیون، حزب کارگر، این اظهارات را از طریق حساب کاربری خود در شبکه توییتر منتشر کرد.

این اظهارات در حالی منتشر شده است که شب گذشته کامرون در تماسی تلفنی انتخاب کوربین به رهبر ی حزب کارگر را به وی تبریک گفته بود.

روز گذشته نیز «مایکل فالون» وزیر دفاع انگلیس در واکنش به پیروزی «جرمی کوربین» در انتخابات ریاست حزب کارگر انگلیس، وی را تهدیدی برای امنیت انگلستان دانست و گفت «حزب کارگر اکنون با این رهبر جدید، تهدیدی برای امنیت ملی است.»

جرمی کوربین دیروز در رخدادی که برخی آن را «زلزله سیاسی» توصیف کرده اند، به عنوان رهبر جدید حزب کارگر انگلستان انتخاب شد. وی در سیاست خارجی مخالف جنگ و ماجراجویی نظامی است و از معدود نمایندگان حزب کارگر بوده که در سال 2003 علیه تجاوز نظامی به عراق رأی داد.

همچنین کوربین از منتقدان شدید سیاست ریاضت اقتصادی و دولت محافظه کار است و به شدت با برنامه های انگلیس در جلوگیری از ورود مهاجران خارجی به انگلیس مخالفت می کند و خواستار پذیرش مهاجران به درون این کشور است.

کلید واژه ها: حزب کارگر کوربین


نظر شما :