اسد با توقف بمباران حلب موافقت کرد

۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۰۰:۵۱ کد : ۱۹۴۷۰۷۶ سرخط اخبار
فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه اعلام کرد که توانسته موافقت بشار اسد با توقف بمباران حلب را به دست آورد به شرطی که مخالفان نیز به اقدام مشابهی متعهد شوند که امتناع مخالفان باعث بی نتیجه ماندن مذاکرات شده است.

به گزارش ایسنا روزنامه عربستانی عکاظ، یک منبع نزدیک به مخالفان سوریه در پاریس اعلام کرد که استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه در تماسی تلفنی با احمد طعمه، "نخست وزیر" ائتلاف مخالفان سوریه اعلام کرده که موافقت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه را برای توقف بمباران شهر حلب به مدت یکسال کامل به دست آورده است به شرط آنکه مخالفان نیز از بمباران پایگاه های دولت سوریه با موشک های دست ساز موسوم به "جهنم"که خرابی زیادی به بار می آورد، دست بردارند.

این منبع افزود: خالد خوجه، رئیس ائتلاف مخالفان سوریه زمانی که از موضوع باخبر شد، مساله را به طور کلی رد کرد اما طعمه به شرط آنکه دی میستورا از بشار تضمین هایی برای توقف بمباران حلب بگیرد، موافقت کرد که موضوع دادن تضمین از سوی اسد رد شد و مذاکرات به سرانجام نرسید.

از سوی دیگر دی میستورا اعلام کرد که توانسته موافقت دبیرکل سازمان ملل را برای دعوت از مخالفان و طرف های تاثیر گذار بر بحران سوریه بگیرد و کار دعوت از آنها به زودی آغاز می شود.

در همین حال ائتلاف مخالفان سوریه اعلام کرد در این مذاکرات که تحت نظارت سازمان ملل انجام می شود مشارکت می کند. این تشکل در مذاکرات مشابهی که در مسکو انجام شد، شرکت نکرد.

کلید واژه ها: مخالفان سوریه


نظر شما :