برگزاری همه پرسی استقلال در کاتالونیا

۱۴ آبان ۱۳۹۳ | ۱۱:۳۰ کد : ۱۹۴۰۴۴۴ سرخط اخبار
سخنگوی دولت کاتالونیا امروز سه شنبه تاکید کرد که کاتالونیا همه پرسی غیر رسمی استقلال را علی رغم مخالفت دادگاه قانون اساسی اسپانیا برگزار خواهد کرد.
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از ریانوستی، در حالی که دادگاه قانون اساسی اسپانیا با درخواست دولت مادرید برای مخالفت با برگزاری همه پرسی استقلال کاتالونیا موافقت کرده و برگزاری این همه پرسی را غیر قانونی اعلام نموده ولی دولت کاتالونیا قصد دارد این همه پرسی را برگزار کند.
 
بر اساس این گزارش فرانسیس هومس سخنگوی دولت کاتالونیا در کنفرانس خبری تاکید کرد که "همه چیز برای برگزاری همه پرسی 9 نوامبر (18 آبان) آماده است. ما این همه پرسی را برگزار می کنیم تا به شهروندان خود حق آزادی بیان را بدهیم."
 
وی افزود: دولت کاتالونیا بحث های بیشتری را برای حمایت از موضع خود با دادگاه قانون اساسی اسپانیا مطرح خواهد کرد و شکایت دیگری را علیه تلاش های دولت مادرید برای محدود کردن حق شهروندان در مشارکت در آینده منطقه ارائه خواهد کرد.
 
دولت اسپانیا قصد دارد تا با هر تلاشی از سوی دولت کاتالونیا برای استقلال مخالفت کند. کاتالونیا یک منطقه ثروتمند در شمال شرق اسپانیا است که زبان و فرهنگ خاص خود را دارد. بحران اقتصادی اسپانیا موجب تشدید تحرکات مردم این منطقه برای استقلال از این کشور در ده سال گذشته شده است.

کلید واژه ها: کاتالونیا اسپانیا دولت کاتالونیا


نظر شما :