تحریم‌های اخیر ثابت کرد آمریکا تنها مانع توافق هسته‌ای است

۱۷ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۳:۵۲ کد : ۱۹۳۸۰۴۸ سرخط اخبار

سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به سوالی درباره وضع تحریم های جدید از جانب آمریکا علیه ایران، گفت: با وضع تحریم های جدید ما نسبت به آمریکا بی اعتمادتر شدیم و این بی اعتمادی نشان می دهد بعد از توافق نهایی نیز باید منتظر زیر پا گذاشتن این توافق و وضع تحریم های جدید از جانب آمریکا باشیم و هیچ قیدی وجود ندارد که آمریکا بر سر حرف خود باقی بماند.

وی افزود: همان طور که جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده به دنبال توافق نهایی بوده و هست و تلاش می کند این توافقات حاصل شود، اما موانعی بر سر توافق وجود دارد که همه این موانع منتهی به کارشکنی آمریکایی هاست.

نقوی حسینی در خصوص کارشکنی آمریکایی ها و چالش های پیش روی توافق نهایی، خاطرنشان کرد: آمریکایی ها مطابق توافق ژنو عمل نمی کنند؛ این یک چالش عمیق است، چرا که آمریکا توافق را زیر پا گذاشته است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: از طرفی آمریکا زیاده خواه است و این مسئله سبب اختلاف نظر ما و 5+1 می شود. آمریکایی ها می خواهند موضوعات غیرهسته ای را دنبال کنند و قطعا با حل مسئله هسته ای مخالفند.

نقوی حسینی تاکید کرد: مهمترین چالش ما در مذاکرات، این سه مانع است که آمریکایی ها ایجاد کردند. آمریکا عضوی از 1+5 است و کشورهای عضو باید نحوه تصمیم گیری خود را تغییر دهند و مشکل خود را با آمریکا حل کنند.


نظر شما :