موافقت اولیه حماس با طرح آتش‌بس مصر

۲۴ تیر ۱۳۹۳ | ۲۱:۳۹ کد : ۱۹۳۵۸۵۱ سرخط اخبار

جنبش حماس موافقت اولیه خود را با طرح مصر برای آتش بس میان رژیم صهیونیستی و گروه های فلسطینی در نوار غزه اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، شبکه خبری اسکای نیوز عربی تاکید کرد که جنبش حماس موافقت اولیه خود را با طرح ارائه شده از سوی وزارت خارجه مصر برای برقراری آتش بس میان رژیم صهیونیستی و گروه های مقاومت در نوار غزه اعلام کرد.

پیشتر نیز کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در نشستی که امروز (سه شنبه ) برگزار کرد، موافقت خود را با طرح مصر برای برقراری آتش بس میان این رژیم و گروه های فلسطینی در نوار غزه اعلام کرد.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا نیز با استقبال از موافقت کابینه رژیم صهیونیستی با این طرح مصر، حماس را به پذیرش این طرح ترغیب کرد.

در این طرح وزارت خارجه مصر آمده است که ساعت 6 روز 15 ژوئیه برای آغاز اجرای تفاهم های آتش بس میان دو طرف تعیین شده است تا ظرف 12 ساعت از اعلام این طرح مصر و پذیرش طرفین، آتش بس اجرا شود.

وزارت خارجه مصر اعلام کرد، قاهره ظرف 48 ساعت از آغاز اجرای این طرح با هیات های عالیرتبه از رژیم صهیونیستی و گروه های فلسطینی دیدار خواهد کرد تا درخصوص تثبیت این آتش بس بحث و گفتگو کند.

قاهره از رژیم صهیونیستی خواست تا به توقف تمام حملات خصمانه خود چه زمینی و دریایی و هوایی به نوار غزه پایبند باشد و دست به هیچ گونه عملیات زمینی به نوار غزه نزند و غیرنظامیان را هدف قرار ندهد.

در این طرح وزارت خارجه مصر آمده است که تمام گروه های فلسطینی در نوار غزه نیز باید به توقف تمام اقدامات خصمانه از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی چه به صورت هوایی و چه زمینی و دریایی و زیرزمینی پایبند باشند و شلیک موشک ها و حملات خود را متوقف ساخته و غیرنظامیان را هدف قرار ندهند.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در مراسم افطار ماه رمضان در کاخ سفید با استقبال از این طرح مصر مدعی شد: اسرائیل حق دارد از خود در مقابل حملاتی که "نابخشودنی است" دفاع کند.

در همین حال اتحادیه عرب نیز از تمامی طرف های ذیربط خواست تا از این طرح مصر حمایت کنند.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز از این طرح مصر برای برقراری آتش بس استقبال کرد و از تلاَش های مصر برای "حفاظت از مردم فلسطین" قدردانی کرد.

کلید واژه ها: مصر طرح مصر نوار غزه رژیم صهیونیستی


نظر شما :