حمایت 30 میلیون پوندی انگلیس از مخالفان سوری

۲۰ تیر ۱۳۹۳ | ۲۳:۱۲ کد : ۱۹۳۵۶۵۵ سرخط اخبار

وزیر خارجه انگلیس ضمن استقبال از انتخاب "هادی بحره" به عنوان رئیس جدید ائتلاف مخالفان سوریه، اعلام کرد که انگلیس 30 میلیون پوند از مخالفان حمایت به عمل می آورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری الوطن العربی، ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلیس از انتخاب "هادی بحره" به عنوان رئیس جدید ائتلاف مخالفان سوریه استقبال کرد و گفت: خشونت ها و اقدامات تروریستی که گروه داعش در عراق و سوریه مرتکب می شود خود دلیل خوبی بر لزوم حمایت از مخالفان مسلحی است که خواهان برقراری دموکراسی هستند و با تندروی مقابله می کنند.

وی همچنین از اقدامات احمد عاصی الجربا، رئیس سابق ائتلاف مخالفان سوریه در ژنو 2 قدردانی کرد و گفت: تا زمانی که تنها یک راه یعنی انتخاب میان نظام و تروریست ها در مقابل مردم وجود دارد، بحران به صورت مسالمت آمیز حل نخواهد شد.

هیگ اظهار کرد: ما 30 میلیون پوند را برای کمک به مخالفان سوریه و تقویت امنیت منطقه اختصاص داده ایم و این مقدار اضافه بر 600 میلیون پوند کمک های بشر دوستانه ای است که قرار است به مخالفان ارائه کنیم.

وی همچنین از تعیین استفان دی مستورا، وزیر خارجه سابق ایتالیا به عنوان نماینده ویژه سازمان ملل به سوریه استقبال کرد و گفت: تحقق تشکیل دولت انتقالی با توافق تمامی طرف ها و با حمایت جامعه جهانی همچنان تنها راهکار حل بحران در سوریه است و نماینده جدید سازمان ملل برای محقق کردن این اهداف از حمایت انگلیس برخوردار خواهد شد.

کلید واژه ها: مخالفان سوریه


نظر شما :