فرار اسامه النجیفی به ترکیه

۲۶ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۹:۲۹ کد : ۱۹۳۴۴۲۷ سرخط اخبار

یک خبرگزاری عراقی از فرار اسامه النجیفی رئیس پارلمان عراق به ترکیه خبر داد.

خبرگزاری عراقی" عراق پرس" در خبری اعلام کرد که بر اساس اطلاعات دریافتی اسامه النجیفی رئیس پارلمان عراق پس از آنکه متوجه شد متهم به توطئه با همکاری "اثیل النجفی" استاندار نینوا است، به ترکیه فرار کرده است.

هنوز صحت این خبر تائید نشده است و خبرگزاری ها و شبکه های تلویزیونی خبری در این زمینه منتشر نکرده و حتی دولت عراق واکنشی به این خبر نشان نداده است. در صورت تائید این خبر این دومین شخصیت عراقی است که به اتهام توطئه و همکاری با تروریست ها به ترکیه فرار می کنند. پیش از این طارق الهاشمی معاون رئیس جمهور عراق به ترکیه گریخته بود.

حکم اعدام "طارق الهاشمی" معاون اول رئیس جمهور عراق حدود دو سال گذشته به دلیل دست داشتن در انفجار پارلمان عراق و ارتباط با تروریست ها صادر شد. پس از به جریان انداختن پرونده وی ابتدا ممنوع الخروج شده بود اما با کمک یک مقام مسئول منطقه کردستان به ترکیه فرار کرد.

خبرگزاری عراق پرس، صبح امروز (دوشنبه) گزارش داد که دادگاه فدرال عراق تصمیم گرفت تا "اسامه الجیفی" رئیس پارلمان عراق را از دوره بعدی پارلمان حذف کرده و با حذف نام او از لیست افراد پیروز در انتخابات او را شکست خورده اعلام خواهد کرد.

یک منبع قضایی آگاه اعلام کرد که یک گروه سیاسی از "اسامه النجیفی" رئیس پارلمان عراق به دلیل بحران در استان نینوا و متهم ساختن وی به توطئه علیه کشور و ضربه زدن به منافع ملی، شکایت کرده است و به همین دلیل دادگاه فدرال تصمیم گرفته است تا النجیفی را شکست خورده اعلام کرده و نام او را از لیست افراد پیروزی که ورود آنان به دوره جدید پارلمان عراق تایید شده است حذف کرد.

منبع: تسنیم

کلید واژه ها: پارلمان عراق رئیس پارلمان عراق


نظر شما :