گاف جالب نخست وزیر مراکش در یک مراسم

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۸:۳۸ کد : ۱۹۳۲۱۹۷ سرخط اخبار

نخست وزیر مراکش در اشتباهی فاحش در مراسم افتتاح یک نمایشگاه، بجای آن که روبان قرمز را قیچی کند،از زیر آن رد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، «عبدالاله بنکران» نخست وزیر مراکش در اشتباهی فاحش در مراسم افتتاح یک نمایشگاه، به جای آن که روبان قرمز را قیچی کند، از زیر آن رد شد.

 عبدالاله بنکران که در برابر دوربین رسانه ها قصد داشت نمایشگاه صنایع هوایی "ایرشو" را افتتاح کند از زیر روبان قرمز رد شد و ژنرال عبدالعزیز بنانی بازرس کل گارد پادشاهی نیز به دنبال او این کار را تکرار کرد.

دوایت بوش سفیر امریکا در مغرب که در این مراسم در کنار بنکران حضور داشت، با مداخله فوری سعی کرد که این اشتباه را جبران کند و با اشاره به بنکران از او خواست بازگردد و طبق عرف، روبان را قیچی کند. نخست وزیر مراکش هم با خنده و شوخی با سفیر امریکا، تلاش کرد تا از سنگینی بار این وضعیت دشوار بکاهد.

ویدئوی این اتفاق خنده دار در شبکه های اجتماعی بازتاب گسترده ای داشت و دست مایه اظهارنظرهای طنز آمیز کاربران شد.

یک معاون پارلمانی از حزب استقلال نیز این اقدام را نشانگر عدم آگاهی بنکران از الفبای پروتوکل مربوطه و عرف بین المللی در زمینه مراسم افتتاحیه دانست و گفت: نخست وزیر مغرب حتی برای مقام و منصب خود نیز احترام قائل نیست.

منار السلیمی پژوهشگر علوم سیاسی نیز معتقد است، اقدام نخست وزیر مراکش سهوی نبوده و وی عمداً این کار را انجام داده، زیرا بنکران دائما با موسسات دولتی و فعالیت های رسمی در ارتباط است و قواعد چنین پروتکل های ساده ای را که انسان های معمولی هم از آن آگاهند، به خوبی می داند. البته این اظهار نظر، جدل بیشتری را درمورد رفتار بنکران در پی داشته است.

کلید واژه ها: بنکران وزیر مراکش مراکش روبان


نظر شما :