پیشنهاد کامرون برای اعمال طیفی از تحریم‌ها علیه روسیه

۱۴ اسفند ۱۳۹۲ | ۲۰:۵۲ کد : ۱۹۲۹۶۵۱ سرخط اخبار

 نخست وزیر انگلیس در حال بررسی طیفی از تحریم های احتمالی مالی و اقتصادی اتحادیه اروپا علیه روسیه است و این پیشنهاد احتمالا به صورت رسمی در نشست فوق العاده رهبران این اتحادیه در چند روز آینده به بحث گذارده می شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه گاردین، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس این پیشنهاد را برای تضمین این مساله ارایه کرد تا مطمئن شود که روسیه بایستی هزینه سنگینی را به خاطر نقض یکپارچگی اوکراین پس از به دست گرفتن کنترل منطقه کریمه، بپردازد.

وی همچنین قرار است در نشست شورای امنیت ملی انگلیس به این مساله بپردازد.

نخست وزیر انگلیس در این نشست که روز دوشنبه هفته آتی برگزار می شود به وزیران کابینه اش می گوید که این تحریم ها احتمالا به صورت رسمی در نشست فوق العاده رهبران کشورهای اتحادیه اروپا در بروکسل در چند روز آتی مورد توافق قرار می گیرد. این تحریم ها شامل کند کردن یا توقف ویزا باری تجار روس است که می خواهند به اتحادیه اروپا سفر کنند و همچنین کاهش روابط تجاری و اقتصادی این اتحادیه با مسکو خواهد بود.

افشای این تحریم ها پس از آن مطرح شد که انگلیس تاکید کرد بر تفاهم نامه 1994 بوداپست که به امضای لندن، آمریکا و روسیه در تضمین یکپارچگی اوکراین رسید، متعهد می ماند. این تفاهم نامه در پی تسلیم و کنار گذاشتن تسلیحات اتمی دوران شوروی در اوکراین امضا شد.

اما دولت لندن واکنش نظامی علیه روسیه را رد کرد و سخنگوی نخست وزیر انگلیس گفت: تنها راه حل این بحران از طریق دیپلماتیک و صلح آمیز است. تشکیل گروه هفت کاملا گویا این مساله است.

انگلیس معتقد است که روسیه بایستی از نظر مالی و اقتصادی تحریم شود اما سخنگوی کامرون گفت: زمانی که نخست وزیر با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و زمانی که ویلیام هیگ، وزیر خارج انگلیس با سرگئی لاوروف، همتای روسش صحبت کرد من فکر می کنم که هر دو درباره هزینه هایی که روسیه باید به خاطر این اقداماتش بپردازد صحبت کردند. ما پیامی واضح و شفاف به دولت مسکو دادیم.

دولت لندن در حال پذیرش یک رویکرد احتیاطی است و در این برهه از زمان قصد توضیح بیشتر در این باره را ندارد و امیدوار است که هنوز مجالی برای مذاکره میان مسکو و کی یف باشد. اما کامرون معتقد است که اتحادیه اروپا نیاز دارد تا به وضوح به مسکو بگوید به خاطر نقض یکپارچگی اوکراین، باید مجازات شود.

سخنگوی کامرون افزود: ما می خواهیم تا راهی برای برگزاری مذاکرات سیاسی میان دو طرف پیدا شود. ما می خواهیم تا تمامی راه ها را رصد کنیم. این پیشنهاد از سوی سازمان امنیت و همکاری اروپاست.

کلید واژه ها: روسیه اوکراین کامرون وزیر انگلیس اتحادیه اروپا


نظر شما :