برای اولین بار: شلیک پدافند لبنان به بالگردهای سوریه

۱۰ دی ۱۳۹۲ | ۱۵:۰۷ کد : ۱۹۲۶۷۶۸ سرخط اخبار

وزیر دفاع لبنان تایید کرد که نیروهای ارتش این کشور به سوی یک بالگرد ارتش سوریه در شرق لبنان آتش گشوده اند.

به گزارش ایرنا،« فایز غصن» شامگاه دوشنبه با تاکید به اینکه ارتش لبنان به هرگونه تجاوزی به داخل خاک این کشور پاسخ می دهد، گفت که دستورات کافی و روشن از سوی مقامات سیاسی لبنان در این خصوص صادر شده است.

منابع خبری لبنانی اعلام کرده بودند که یک بالگرد ارتش سوریه با نقض حریم هوایی این کشور سه موشک به منطقه « خربه داود» از روستاهای اطراف شهر عرسال در شرق لبنان شلیک کرده است.

این نخستین بار است که نیروهای ارتش لبنان از زمان شروع بحران سوریه به سوی یک بالگرد ارتش این کشور تیراندازی می کنند.

گروه های تکفیری تروریستی از مناطق مرزی لبنان و سوریه برای جنایات خود در داخل خاک دو کشور و نقل و انتقال عناصر مسلح و تجهیزات نظامی استفاده می کنند.

عناصر تکفیری تروریستی زمانی که در رویارویی با ارتش سوریه شکست می خورند به داخل خاک لبنان فرار می کنند.

وزیر دفاع لبنان گفت که نیروهای ارتش این کشور از زمان بحران سوریه در مرزهای دو کشور مستقر شده و برای پاسخگویی به آنچه که می تواند برای لبنان مشکل ساز باشد، در آمادگی کامل بسر می برند.

فایزغصن درباره حمله مشکوک موشکی اخیر به فلسطین اشغالی از خاک لبنان گفت که ارتش با همکاری نیروهای صلح بان سازمان ملل( یونیفل) سرگرم تحقیق در این باره است.

بعدازپرتاب مشکوک موشک از خاک لبنان به داخل فلسطین اشغالی، ارتش صهیونیستی بیش از 20 موشک به مناطق جنوبی لبنان شلیک کرد.



** آخرین اطلاعات از پیگیری انفجارهای تروریستی

وزیر دفاع لبنان در باره انفجار تروریستی روز جمعه گذشته بیروت و کشته شدن « محمد شطح» مشاور امور بین الملل «سعد حریری » رییس جریان المستقبل گفت: نیروهای امنیت داخلی لبنان از مدت ها قبل اعلام کرده بودند که یک خودروی مسروقه وارد اردوگاه عین الحلوه شده است.

وی افزود: این اقدام تروریستی کاملا برنامه ریزی شده بود و دستگاه های امنیتی لبنان بطور سری سرگرم تحقیقات در باره آن هستند و اطلاعات بدست آمده حاکی از پیدا شدن سرنخ های خوبی برای شناسایی عاملان این جنایت است.

فایز غصن خاطرنشان کرد که تحقیقات از « طلال الاردنی» یک فلسطینی ساکن اردوگاه عین الحلوه توسط دستگاه های امنیتی لبنان ادامه دارد.

وزیر دفاع لبنان تصریح کرد که تاکنون چندین بار از طرف هایی که در پشت انفجارهای تروریستی لبنان قرار دارند، نام برده و حتی بعضی از آنها بازداشت شده اند.

وی با بیان اینکه « مسیر ورود خودروهای بمب گذاری شده به لبنان مشخص است» ، گفت : آنچه هفته گذشته در منطقه بقاع در شرق لبنان رخ داد بهترین دلیل است که دروازه های ورود این خودروها کجاست و هدف آنها خودروهای شخصیت های سیاسی ، اماکن مهم و ایجاد رعب و وحشت در لبنان است.

فایز غصن تاکید کرد: این وضعیت متوقف نمی شود و ما ازدستگاه های امنیتی لبنان خواسته ایم که تلاش های خود را بیشتر کنند .

وزیر دفاع لبنان درعین حال خاطرنشان کرد: دستگاه های امنیتی لبنان شبانه روز اطلاعات دریافتی مربوط به خودروهای بمب گذاری شده را که وارد خاک لبنان می شوند، پیگیری می کنند و برخی از بازداشت شدگان در این رابطه آن را تایید کرده اند. 

کلید واژه ها: دفاع لبنان امنیتی لبنان خاک لبنان


نظر شما :