دعوت هنیه از محمود عباس

۲۹ آذر ۱۳۹۲ | ۱۶:۰۷ کد : ۱۹۲۶۲۹۱ سرخط اخبار

نخست وزیر دولت حماس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را به برگزاری هر چه سریع تر نشستی سراسری به منظور تشکیل دولت وحدت ملی، فراخواند.

به گزارش ایسنا، اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت حماس در جریان هفتمین اجلاس علمی قدس خاطر نشان کرد: باید همگی با تهدیدات پیش روی ملت فلسطین و طرح های شوم رژیم صهیونیستی به مقابله برخیزیم، زیرا مذاکرات بی نتیجه سازش هیچ دستاوردی برای ملت فلسطین به همراه نخواهد داشت.

هنیه گفت: ملت فلسطین شدیدا نیازمند یک طرح ملی منظم و هدفمند به منظور حمایت از قدس و کرانه باختری و جلوگیری از طرح های توسعه طلبانه و اشغالگرانه رژیم صهیونیستی است که در نهایت به آزاد سازی سرزمین فلسطین و آزادی اسرای فلسطینی از زندان های صهیونیستی منجر شود.

بنا بر اعلام مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هنیه جانبداری صریح و آشکار آمریکا از طرح موسوم به "کشور یهودی به پایتختی قدس" و سرگرم بودن کشورهای عربی به ویژه کشورهای بهار عربی به مسائل داخلی خود و در نتیجه از یاد بردن قدس و مسجد الاقصی را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

نخست وزیر دولت حماس همچنین بر ضرورت حمایت عربی و اسلامی از مساله فلسطین و قدس تاکید و تصریح کرد: ما از هیچ یک از کشورهای اسلامی و عربی و حتی کشورهای غیر مسلمان اعم از عربستان، ایران، مصر، ترکیه، روسیه، سوریه و تمامی کشورهایی که از فلسطین حمایت می کنند، بی نیاز نیستیم.

اسماعیل هنیه در ادامه تصریح کرد: هرگونه اقدام سیاسی و نظامی و فعالیت های جریان ها و گروه های اسلامی و ملی فلسطین باید در رستای آزاد سازی قدس و فلسطین باشد. حماس و فتح به خاطر آزادسازی قدس تاسیس شده اند، هیچ چیزی بالاتر از قدس و فلسطین نیست، فلسطین از همه ما والاتر است و این فرهنگ را باید در تمامی نسل های فلسطین نهادینه کنیم.

هنیه تاکید کرد: ما و تمامی امت اسلامی و عربی و آزادگان جهان یک لحظه از قدس و طرح های دشمن صهیونیستی علیه آن غافل نیستیم.

وی از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا هرچه سریع تر مذاکرات سراسری برای تشکیل دولت وحدت ملی و به جریان انداختن کمیته های مرتبط با آن را آغاز کند.ش


نظر شما :