ایران به دلیل بدهی به فهرست سیاه رفت

۲۹ آذر ۱۳۹۲ | ۱۴:۵۴ کد : ۱۹۲۶۲۸۷ سرخط اخبار

بورس گردشگری آلمان، دولت ایران را به خاطر 87 هزار یورو بدهی در فهرست سیاه قرار دارد!

این مطلب گفته ی رییس جامعه ی تورگردانان ایران است که اکنون مسوولیت برپایی غرفه ی ایران در نمایشگاه گردشگری ITB برلین یا همان بورس گردشگری آلمان در سال 2014 میلادی از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به او (جامعه ی d تورگردانان) واگذار شده است. ابراهیم پورفرج این خبر را داد که مسوولان این نمایشگاه به خاطر بدهی های قبلی دولت ایران حاضر نیستند زمینی را در نمایشگاه ITB برلین به ایرانی ها بدهند.

به گزارش ایسنا  مسوولان نمایشگاه گردشگری آلمان (ITB) سال گذشته هم از واگذاری زمین به متقاضیان ایرانی خودداری و اعلام کردند «تا بدهی اجاره ی زمین و ساخت غرفه به نمایشگاه پرداخت نشود، به هیچ وجه به متقاضیان ایرانی اعم از بخش دولتی و خصوصی اجازه ی حضور در این نمایشگاه را نخواهد داد.»

رقم بدهی همان 87هزار یورویی است که ابراهیم پورفرج اکنون به آن اشاره می کند. مسوولان وقت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، آن زمان منکر بدهی دولت ایران به این نمایشگاه شدند؛ اما از همان سال، مسوولیت کار را به بخش خصوصی واگذار کردند تا شاید با اعتبار خود، کار را به سرانجام برسانند. سال پیش، آژانس های ایرانی پس از مذاکره با مسوولان نمایشگاه توانستند زمینی را در ITB اجاره کنند و این قول را هم از رییس وقت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گرفتند که کمک های مالی را بعدها دریافت کنند.

نمایشگاه ITB هر سال نیمه ی دوم اسفندماه و در دهه ی نخست ماه مارس در برلین برگزار می شود. حالا که زمان برپایی آن نزدیک شده، رییس جامعه ی تورگردان بار دیگر به موضوع بدهی ایران به این نمایشگاه اشاره کرده که ظاهرا چالش حضور ایران در نمایشگاه امسال هم شده است.

پورفرج در این باره به خبرنگار ایسنا گفت: از زمانی که مسوولیت غرفه ی ایران در این نمایشگاه به جامعه ی تورگردانان واگذار شد، یعنی حدود دو هفته پیش، مدام درگیر این مسأله بوده ایم. مسوولان این نمایشگاه اعلام می کنند دولت ایران را در فهرست سیاه قرار داده اند، چون 87هزار یورو بدهی دارد.

وی با طرح این موضوع که چرا باید کشوری با این تاریخ و تمدن به خاطر 87هزار یورو بدهی در فهرست سیاه قرار گیرد؟ درخواست کرد که بخش دولتی توجه بیشتری به صنعت گردشگری نشان دهد.

او ادامه داد: ایتالیا اگر 70میلیون نفر گردشگر دارد، به خاطر این است که دولتش برای صنعت گردشگری و بخصوص تبلیغ این کشور هزینه می کند؛ ولی ما همچنان از مزایای قانونی که شامل حال مان می شود، بی بهره هستیم.

این تورگردان اظهار کرد: در زمان ریاست آقای رحیم مشایی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری توافقی شد که عوارض خروجی را در اختیار توسعه ی صنعت گردشگری بگذارند. قرار بود صندوقی تشکیل شود، دو سال پیش 10میلیارد تومان از آن عوارض به این صندوق آمد؛ اما آن پول نه به هتلدار رسید نه به آژانس دار.

پورفرج در بخش دیگری از سخنانش هم به نظام هتلداری دولتی در ایران اشاره و اضافه کرد: متأسفانه بیشتر هتل های خوب ایران در اختیار دولت است. وقتی ما از آن ها تخفیف می خواهیم می گویند اختیاری در این زمینه ندارند و نگران بازرسی کل کشور هستند.


نظر شما :