ظریف: آمریکا دست از زبان تهدید بردارد

۲۵ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۴:۱۹ کد : ۱۹۲۱۴۶۳ سرخط اخبار

به گزارش خبرگزاری فارس، «محمد جواد ظریف» در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین گفت که «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس درخواست دیدار با من را مطرح کرد و من نیز آن را پذیرفتم.

وی در ادامه این مصاحبه با تاکید بر اینکه ما و آمریکا از بی اعتمادی متقابل رنج می بریم افزود که ما برای جلب اعتماد آمریکا در خصوص مسالمت آمیز بودن برنامه هسته ای ایران آمادگی داریم و از آمریکا می خواهیم که اراده صادقانه خود را در صلح نشان دهد و دست از زبان تهدید بردارد.

وی گفت که دعوت به جنگ، جرم خطرناکی است و هرگز به نفع دوستان ما در منطقه و حتی آمریکا نیست.

ظریف در خصوص بحران سوریه اظهار داشت: کسانی که در مقابل شبکه های تلویزیونی جهان اشک می ریختند باید از راه حل مسالمت آمیز در سوریه حمایت کنند؛ دموکراسی در سوریه ایجاب می کند که پیش شرط وضع نشود.

ظریف تاکید کرد که حل بحران سوریه هرگز جز از طریق گفت وگو و راه حل سیاسی نخواهد بود و ما مرحله دشوار را پشت سر گذاشته و امیدوار هستیم که احتمال اقدام نظامی علیه سوریه به پایان رسیده باشد.

وی تصریح کرد که حمایت برخی از کشورهای عربی از استفاده از زور علیه سوریه، امری غیر عاقلانه است و به ایجاد تنش منجر می شود، آسیب دعوت به افراطی گری در منطقه، قبل از همه، گریبان کسانی که به آن دعوت می کنند، می گیرد.

وی اظهار داشت که زور دیگر قادر نیست نتایج دلخواه آمریکا را محقق کند و پیشنهاد روسیه و تصمیم سوریه درباره سلاح های شیمیایی، حکیمانه بود و زبان تهدید مقامات آمریکا دیگر کهنه شده است.

وی همچنین گفت که ما استفاده از سلاح های شیمیایی از سوی هر طرفی که باشد، محکوم می کنیم و راه حل بحران سوریه نیز هرگز جز از طریق گفت وگو و راه حل سیاسی نخواهد بود.

وی درباره تحولات مصر نیز تصریح کرد که ما به گزینه ها و انتخاب ملت مصر احترام می گذاریم.

کلید واژه ها: راه حل


نظر شما :