پایگاه‌های نظامی، هدف اصلی حمله آمریکا به سوریه

۰۶ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۸:۱۸ کد : ۱۹۲۰۵۱۱ سرخط اخبار

یک روزنامه آمریکایی در ادامه فضاسازی رسانه های غربی درباره حمله احتمالی به سوریه، مدعی شده است که آمریکا در این حمله پایگاه های نظامی سوریه را هدف خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه آمریکایی «یو اس ای تودی» در خبری مدعی شد که انتظار می رود حملات موشکی آمریکا علیه سوریه، پایگاه های نظامی این کشور و از جمله نیروهایی را هدف بگیرد که با تسلیحات شیمیایی این کشور در ارتباط هستند.

بر اساس این خبر، احتمالا در حمله آمریکا به سوریه، بخش های فرماندهی و نظارتی و سکوهای پرتاب موشکی و توپخانه ای که قابلیت شلیک تسلیحات معمولی و شیمیایی را دارند نیز هدف قرار بگیرند.

یو اس ای تودی در ادامه این خبر با استناد به ارزیابی تحلیلگران نوشته است که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) احتمالا از هدف گرفتن انبار تسلیحاتی که منجر به انتشار گازهای سمی در هوا و مرگ و تلفات غیرنظامیان خواهد شد، جلوگیری خواهد کرد.

بر این اساس، «جفری وایت» تحلیلگر مؤسسه سیاست خاور نزدیک در واشنگتن و از مقامات سابق آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا اعلام کرده است که: ما نمی خواهیم تسلیحات شیمیایی حقیقی را به دلیل خطرات آنها هدف بگیریم.

یو اس ای تودی در ادامه این خبر به اظهارات روز گذشته مقامات پنتاگون اشاره کرده مبنی بر اینکه وزارت دفاع آمریکا آمادگی این را دارد که در صورت دستور «باراک اوباما» رئیس جمهور این کشور، حمله به سوریه را عملی کند.

در این خبر آمده است که ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا 4 ناو شکن خود را در شرق مدیترانه مستقر کرده است که هر کدام از این ناو شکن ها، قابلیت اجرای 90 حمله با موشک های کروز «تاماهاوک» را دارند؛ این در حالیست که این ناو شکن ها در شرایط استقرار عادی، حامل تعداد کمتری از موشک های کروز هستند.

این روزنامه آمریکایی نوشته است که انتظار می رود که جنگ علیه سوریه در مقایسه با لیبی، با محدودیت بیشتری عملی شود زیرا هدف از این حمله، ارسال یک پیام به نظام سوریه و ممانعت از به کارگیری بیشتر تسلیحات شیمیایی در سوریه عنوان شده است.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که جبهه غربی و عربی ضد نظام سوریه، با به راه انداختن موج جدیدی از فرافکنی های خود درباره تسلیحات شیمیایی سوریه، در حال مقدمه چینی برای مداخله نظامی در سوریه هستند.

این در حالیست که روسیه تصاویر ماهواره ای در اختیار دارد که نشان می دهد تسلیحات شیمیایی شلیک شده در سوریه، از مناطقی شلیک شده اند که تحت کنترل شورشیان سوری قرار دارند.

کلید واژه ها: سوریه آمریکا


نظر شما :