آمریکا تصمیمی برای اقدام نظامی علیه سوریه نگرفته است

۰۵ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۸:۵۳ کد : ۱۹۲۰۴۳۹ سرخط اخبار

علیرغم لفاظی های اخیر آمریکا و همپیمانان این کشور برای اقدام نظامی علیه سوریه، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که دولت آمریکا هنوز هیچ تصمیمی در خصوص اقدام نظامی علیه سوریه نگرفته است.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمریکایی «یو اس ای تودی»، «جی کارنی» سخنگوی کاخ سفید در تازه ترین اظهارات خود اعلام کرد گرچه پنتاگون انواع گزینه های نظامی از جمله ایجاد منطقه پرواز ممنوع تا آموزش و مشاوره به مخالفان را ارائه کرده است اما دولت اوباما هنوز در خصوص اقدام نظامی تصمیمی نگرفته است.

این اظهارات کارنی بعد از آن اعلام شد که «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که تردید اندکی وجود دارد که دولت سوریه در حمله چهارشنبه هفته گذشته در نزدیکی دمشق که یک حمله شیمیایی بوده، دست نداشته باشد.

بر اساس این گزارش، به اعتقاد کارشناسان نظامی، اعضای کنگره و دیگران، محتمل ترین گزینه، استفاده از موشک های کروز برای حمله به اهداف سوریه است.

علیرغم تمامی فضاسازی های آمریکا و همپیمانان این کشور از جمله فرانسه، انگلیس علیه دولت سوریه، برخی از مقامات آمریکایی درباره حمله به سوریه هشدار داده اند به طوریکه «مارتین دمپسی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا ماه گذشته در نامه ای به سناتور «کارل لوین» رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا نوشت که حتی یک حمله بدون خطر نخواهد بود. موشک ها می تواند منجر به خسارات متوازی می شود و حملات انتقام جویانه ای را به همراه دارد.

بر اساس این گزارش، انگلیس و فرانسه نیز روز گذشته خود را صرف آماده شدن برای نوعی اقدام علیه سوریه کردند و پس از انتشار اولین گزارش های اثبات نشده از استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه خواستار اقدام نظامی علیه سوریه شدند.

کلید واژه ها: سوریه آمریکا


نظر شما :