ایران و اندونزی با کمک هم تحریم ها را دور می زنند

۰۵ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۴:۱۶ کد : ۱۹۲۰۴۱۳ سرخط اخبار
رئیس اتاق بازرگانی اندونزی بر لزوم همکاری نزدیک دولت های ایران و اندونزی با بخش خصوصی برای فائق آمدن بر موانع موجود در گسترش مناسبات دو جانبه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "سوریو بی. سولیستو" رئیس اتاق بازرگانی اندونزی در گفتگو با خبرنگار خبر گزاری مهر از وجود پتانسیل های بسیار برای گسترش مناسبات دو کشور ایران و اندونزی سخن گفت.

سفر هیئت اندونزیایی به ایران با چه هدفی انجام گرفت؟

ایران همواره از کشورهایی بوده که روابط دوستانه و خوبی با اندونزی داشته است. همانطور که می دانید پتانسیل های خوبی برای گسترش این روابط وجود دارد اما برای این امر ما نیازمند تعامل بیشتر باهم هستیم. در این راستا زمینه های مختلفی برای همکاری وجود دارد مانند تجارت، اقتصاد، توریسم، کشاورزی و دیگر زمینه ها که این ها موضوع گفتگوی هیئت تجاری اندونزیایی با طرف ایرانی بوده است.

موضوع گفتگوهای این هیئت با طرفهای ایرانی چیست؟

من پیشتر هم به ایران آمده ام اما این نخستین دیدار من از ایران پس از 20 سال است. در این سفر من از توسعه و پیشرفت ایران بسیار شگفت زده شدم. به نظرم با توجه به پیشرفت هایی که این کشور طی این سالها داشته زمینه های بیشتری برای همکاری دو جانبه به وجود آمده است.

IMG12403789.jpg

ما در درجه اول قصد داریم نشان دهیم که برای تعمیق مناسبات با ایران جدی هستیم. ما می خواهیم روابط خودمان را با کشور دوست و برادر ایران گسترش داده و به حد قابل قبول برسانیم.

مهمترین موضوع که باید برای دستیابی به این هدف مورد توجه قرار گیرد، چیست؟

مهمترین مسئله یافتن راهی برای مقابله با چالش ها در مناسبات دو جانبه است. در واقع در زمینه تجارت با ایران باید راههای برطرف کردن موانع و بهبود شرایط بررسی شود. در این مسیر دولت های ایران و اندونزی هم نقش عمده ای دارند و ما به عنوان اتاق های بازرگانی دو کشور به تنهایی قادر به رفع موانع نیستیم.

اقدامات گسترده ای برای ایجاد زیرساخت گسترش روابط دو جانبه مورد نیاز است از جمله ایجاد سیستم بانکداری و مدیریت روش های پرداخت ها و دیگر مسائل که باید با روشی هوشمندانه انجام گیرد.

از جمله موانعی که اشاره کردید، تحریم های اقتصادی غرب است، چگونه دو کشور می توانند با همکاری هم بر این مانع فائق آیند؟

این موضوع بخش مهمی از چالش های موجود در مناسبات ماست. اما مطمئن هستیم با همکاری یکدیگر می توانیم راههای مناسبی برای مقابله با آن بیابیم.

 

کلید واژه ها: ایران و اندونزی


نظر شما :