آمادگی امریکا برای حمله به سوریه

۰۲ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۵:۱۱ کد : ۱۹۲۰۲۷۳ سرخط اخبار

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه تایمز اسرائیل، «چاک هیگل» روز جمعه اعلام کرد که پنتاگون در حال حرکت دادن نیروهای دریایی آمریکا به سمت سوریه است و آماده تصمیم «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا برای صدور حکم حمله نظامی به دولت سوریه می باشد.

هیگل حاضر نشد در خصوص هرگونه اقدام خاص نیروهای آمریکایی توضیحی دهد و تنها گفت که اوباما از پنتاگون خواسته است تا برای گزینه های نظامی در سوریه آماده شوند و برخی از این گزینه ها نیازمند استقرار نیروهای آمریکا در نزدیکی سوریه است.

طبق گزارش شبکه «سی بی اس نیوز»، «مارتین دمپسی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا قرار است در یک نشست کاخ سفید که امروز صبح، شنبه، برگزار می شود، گزینه های حمله به سوریه را در اختیار اوباما قرار دهد.

بر اساس این گزارش، کشتی های نیروی دریایی آمریکا با قابلیت تنوع اقدام نظامی از جمله پرتاب موشک های کروز «تامهاک» را دارد، همانطور که در سال 2011 در لیبی بعنوان بخشی از اقدام بین المللی که به سرنگونی دولت لیبی منتهی شد، چنین کاری را انجام داد.

وزیر دفاع آمریکا ادامه داد: وزارت دفاع مسئولیت دارد تا گزینه های احتمالی را در اختیار رئیس جمهور قرار دهد و این مسئله نیازمند استقرار نیروهای آمریکایی و تجهیزات است که بتوانند گزینه های متفاوتی را اجرا کنند. این نیروها و تجهیزات باید هرگزینه ای که احتمالاً رئیس جمهور برمی گزیند را اجرا کنند.

هیگل تصریح کرد که آمریکا در حال همکاری با جامعه بین الملل برای تصمیم گیری درباره آنچه که باید در خصوص گزارش های منتشر شده در زمینه استفاده دولت سوریه از سلاح های شیمیایی علیه غیرنظامیان در هفته جاری صورت گیرد، همکاری می کند.

وزیر دفاع آمریکا ادامه داد: ما همچنان در حال ارزیابی هستیم.

هیگل تأکید کرد گرچه قرار است این هفته به جنوب شرقی آسیا سفر کند اما تماس خود با کاخ سفید درباره تحولات سوریه و برنامه ریزی برای اقدام احتمالی آمریکا در سوریه را حفظ خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، نیروی دریایی آمریکا در صدد است حضور خود در مدیترانه را با چهار کشتی مسلح به موشک کروز افزایش دهد و برای حمله احتمالی علیه سوریه آماده شود.

کلید واژه ها: آمریکا سوریه


نظر شما :