انگلیس انفجار لبنان را محکوم کرد

۱۹ تیر ۱۳۹۲ | ۱۴:۵۹ کد : ۱۹۱۸۳۹۴ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه انگلیس انفجار در منطقه ضاحیه جنوب لبنان را محکوم کرد و آن را اقدامی تروریستی توصیف کرد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس از همه گروه ها و جناح های لبنانی خواست با همکاری اجازه ندهند ثبات و آرامش موجود در این کشور به بازی گرفته و مخدوش شود.

 

وزیر امور خارجه انگلیس همچنین اعلام کرد، کشورش به زودی 2000 تن از سرباران ارتش لیبی را آموزش خواهد داد.

 

ویلیام هیگ گفت، 2000 تن از سربازان لیبیایی به زودی دوره آموزشی 10 هفته ای خود را در خاک انگلیس آغاز خواهند کرد.

 

هیگ با صدور بیانیه ای افزود، این اقدام در راستای اجرایی کردن توافقنامه گروه 8 در نشست ماه گذشته خود در ایرلند شمالی صورت می گیرد زیرا این کشورها متعهد شدند به آموزش بیش از هفت هزار نظامی لیبیایی کمک کنند.

 

وی تصریح کرد، وزارتخانه های کشور و دفاع لیبی در حال حاضر با همکاری مسئولان امنیتی انگلیسی سرگرم بررسی صلاحیت سربازانی هستند که قرار است به انگلیس اعزام شوند و هر سربازی که در این تحقیقات امنیتی موفق نشود، اجازه پیوستن به این دوره آموزشی را نخواهد داشت.

 

وزیر امور خارجه انگلیس خاطرنشان کرد، مسئولان لیبیایی بر آموزش افراد بیشتری از داوطلبان لیبیایی در انگلیس اصرار دارند زیرا ارتش انگلیس تخصص و تجربه کافی را برای این کار دارد.

 

وی با اشاره به این که هزینه آموزش این افراد از سوی دولت لیبی تأمین می شود، گفت انگلیس حمایت های خود را از دولت لیبی در زمینه های امنیتی و اصلاحات در دستگاه قضایی و حمایت از حقوق بشر و تأسیس یک نظام شفاف برای اداره امور مالی و نیز حمایت از بخش خصوصی و رونق دادن به توسعه اقتصادی لیبی ادامه خواهد داد.

 

به گزارش خبرگزاری دولتی کویت، وزیر امور خارجه انگلیس در بخشی از بیانیه خود تأکید کرد، کشورش همچنین از تحول دموکراتیک و ثبات امنیتی در لیبی حمایت خواهد کرد و لندن امیدوار است این کار به ثبات منطقه کمک کند.

کلید واژه ها: انگلیس لیبی


نظر شما :