هشدار مقامات مالی نیویورک به بیست شرکت بیمۀ همکار ایران

۱۱ تیر ۱۳۹۲ | ۱۳:۴۷ کد : ۱۹۱۸۰۶۷ سرخط اخبار

مقامات مالی ایالت نیویورک در نامه ای به بیست شرکت بیمه، از آنها خواسته اند تا دربارۀ رفتارشان با ایران در چارچوب تحریم های دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران اطلاعاتی ارایه کنند.

به گزارش سرویس بین الملل اننخاب به نقل از رادیو فرانسه؛ بر اساس نتایج تحقیق سرویس های مالی ایالت نیویورک، دست کم ٣ شرکت غیرآمریکایی محموله هایی را به مقصد ایران بیمه کرده اند. بر پایۀ همین گزارش سرویس های مالی ایالت نیویورک در نامه ای خطاب به ٢٠ شرکت بیمه غیرآمریکایی خواستار توضیحات و اطلاعاتی در مورد رابطه شان با جمهوری اسلامی ایران شده اند.

روزنامۀ وال استریت جورنال، در گزارشش تصریح کرده است: هرچند در نامۀ سرویس های مالی ایالت نیویورک از این ٢٠ شرکت نامی برده نشده، اما به گفتۀ آگاهان، نامۀ سرویس های مالی نیویورک برای ٣ شرکت بیمۀ سویسی، آلمانی و انگلیسی نیز ارسال شده است.

در ژانویه گذشته، باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، مصوبه ای را به منظور تشدید تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران امضا کرد. به موجب این مصوبه کلیه شرکت های فعال در آمریکا از همکاری با شرکت هایی منع شده اند که با ایران همکاری می کنند؛ این مصوبه که رسماً از امروز اجرا می شود شامل شرکت های خارجی می گردد.

کلید واژه ها: تحریم های ایران


نظر شما :