تاکید بر ضرورت لغو محاصره در سفر اشتون به غزه

۰۱ تیر ۱۳۹۲ | ۱۴:۱۱ کد : ۱۹۱۷۶۶۶ سرخط اخبار

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با سفر به نوار غزه بر ضرورت لغو محاصره این منطقه و بازگشایی تمامی گذرگاه های تجاری به منظور ورود کالاها و نیازمندی های اساسی شهروندان فلسطینی تاکید کرد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانسی مطبوعاتی با "فیلیپو گراندی" کمیسر عالی آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی "آنروا" خاطر نشان کرد: من به این دلیل از غزه بازدید کردم تا رنج و محنت ساکنان این شهر مهم فلسطین را برای جهانیان بازگو و تشریح کنم.

 

اشتون افزود: چندین مرتبه از غزه بازدید کرده ام و امروز نیز همزمان با روز آوارگان به این باریکه سفر کرده ام تا رنج و محنت های ساکنان این منطقه را برای همگان به تصویر بکشم. ما از آوارگان فلسطینی و فعالیت های آژانس آنروا حمایت می کنیم.

 

وی تاکید کرد: ما نباید به حرف و حدیث در مورد اوضاع انسانی ساکنان غزه و رنج و محنت های آنان بسنده کنیم، زیرا تا به امروز نیز مقامات زیادی از کشورهای مختلف از این باریکه دیدن کرده اند، اما مهم نتایج این دیدارهاست.

 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه تشریح کرد: از اینکه امروز در اینجا حضور دارم، بسیار خرسندم، اما مهم این است که پس از اینکه این غزه را ترک کردم، اوضاع به چه گونه خواهد بود و چه تغییراتی در وضعیت اقتصادی و دیگر بخش های این منطقه ایجاد خواهد شد و آیا ما شاهد بهبود وضعیت آموزشی و آینده کودکان فلسطینی در این منطقه خواهیم بود یا نه.

 

کاترین اشتون ضمن اشاره به حمایت های همیشگی اتحادیه اروپا از فعالیت های آژانس آنروا و ارائه حمایت های مالی و سیاسی بیشتر به این آژانس، تاکید کرد: ما خواستار بازگشایی گذرگاه های غزه و بهبود وضعیت اقتصادی این منطقه و فراهم نمودن وضعیت معیشتی مناسب برای کودکان فلسطینی هستیم.

 

وی ضمن اشاره به اینکه اتحادیه اروپا از عملیات سازش در منطقه و تغییر اوضاع انسانی در نوار غزه حمایت می کند، تاکید کرد: حمایت های موقت و مقطعی از ساکنان غزه کفایت نمی کند، به همین خاطر اتحادیه اروپا و 27 کشور عضو آن به هر شیوه ممکن در تلاش برای بهبود اوضاع در این منطقه خواهند بود.

کلید واژه ها: اتحادیه اروپا غزه


نظر شما :