سفر اردوغان به آمریکا برای رایزنی درباره سوریه

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۹:۳۶ کد : ۱۹۱۶۰۸۵ سرخط اخبار

منابع دیپلماتیک ترکیه اعلام کردند، نخست وزیر این کشور امید دارد در سفر به آمریکا، به طرح های قطعی و روشنی بر سر سوریه دست یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه حریت نوشت: در آستانه سفر رجب طیب اردوغان به واشنگتن در 16 می، دولت ترکیه در حال انجام مذاکره با آمریکا درباره بحران سوریه است.

منابع دیپلماتیک به روزنامه حریت گفتند: دیدار اردوغان از آمریکا اهمیت این موضوع را افزایش داده است. انتظار می رود تصویر ملموس تر و تصمیمات معین درباره اینکه جامعه بین المللی چه اقدامی در قبال سوریه انجام دهد، در طول این سفر مشخص شود.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه مدعی شده بود مدارک محکمی وجود دارد که نظام سوریه علیه مردم خود از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده است. اظهارات کری همان روزی مطرح شد که احمد داود اوغلو، وزیر خارجه ترکیه نیز ادعا کرد آزمایش بر روی نمونه خون زخمی های سوری نشان می دهد از تسلیحات شیمیایی علیه آنها استفاده شده است.

اردوغان نیز پیش از سفر به واشنگتن در گفت وگو با رسانه های آمریکایی گفته بود، سوریه از خط قرمز باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا برای تصمیم گیری به منظور دخالت در این کشور، مدتهاست، گذشته است. او حتی مدعی شد، سوریه از 200 موشک شیمیایی علیه مردم این کشور استفاده کرده است.

کلید واژه ها: سوریه آمریکا


نظر شما :