کامرون: مواضع روسیه و انگلیس برسر سوریه یکی نیست

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۴:۱۸ کد : ۱۹۱۶۰۰۸ سرخط اخبار

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس در پایان مذاکرات خود با "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در سوچی اعلام کرد که مواضع لندن و مسکو در خصوص سوریه با یکدیگر متفاوت است، ولی هدف آنها یکی است و آن پایان مناقشه در این کشور و برقراری صلح در منطقه است.

کامرون گفت: بر کسی پوشیده نیست که دیدگاه ما با یکدیگر متفاوت است، ولی هدفی که هم انگلیس و هم روسیه دنبال می کنند، یکی است و آن پایان مناقشه در سوریه و دادن این امکان به مردم سوریه برای انتخاب دولتی جدید و ممانعت از رشد افراط گرایی است.

نخست وزیر انگلیس همچنین از نظریه ضرورت انجام مذاکرات بین مقامات دمشق، مخالفان سوری و میانجیگران بین المللی حمایت کرد و گفت: انگلیس، روسیه و آمریکا موظف هستند تا به ایجاد دولت انتقالی در سوریه کنند. 

رئیس جمهوری روسیه نیز در پایان مذاکراتش با دیوید کامرون اعلام کرد که روسیه و انگلیس روی این مسئله تاکید دارند که باید تلاش کرد اوضاع در سوریه از طریقی حل و فصل گردد که استقلال و تمامیت ارضی این کشور حفظ شود.

پوتین گفت: ما به ابتکارعمل نخست وزیر انگلیس در مورد گزینه های ممکن برای توسعه مثبت روند اوضاع در سوریه گفت وگو کردیم. هر دو طرف علاقه مند هستند که خشونت در این کشور زودتر متوقف شده و بحران سوریه از طریق مسالمت آمیز و با حفظ تمامیت ارضی آن حل و فصل گردد.

نخست وزیر انگلیس روز جمعه در سفر کاری به روسیه عزیمت کرده بود تا در دیدار با ولادیمیر پوتین اوضاع کنونی در سوریه را مورد بررسی قرار دهد.

کلید واژه ها: سوریه انگلیس روسیه وزیر انگلیس


نظر شما :