تهدیدات جدید نماینده کنگره آمریکا علیه سوریه

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۲۰:۵۱ کد : ۱۹۱۵۷۹۸ سرخط اخبار

یکی از نمایندگان کنگره آمریکا تأکید کرد واشنگتن باید جدیت خود را درباره «خط قرمزی» که برای سوریه در صورت مشخص شدن استفاده احتمالی از سلاح های شیمیایی تعیین کرده، نشان دهد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه «تایمز» اسرائیل، «اد رویس» از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد با اشاره به خطوط قرمزی که اوباما اخیراً برای دولت سوریه تعیین کرده است، گفت، اگر آمریکا درباره این خطوط قرمز در صورتیکه مشخص شود دولت سوریه از سلاح های شیمیایی استفاده می کند، جدی نباشد، مواضع واشنگتن در خصوص برنامه هسته ای ایران کشور نیز زیر سوال می رود.

وی تصریح کرد ارسال پیام های متناقض به رژیم سوریه که هم پیمان ایران است، می تواند سوءتفاهماتی را در زمینه ماهیت محکم اهداف و نیت های ما در قبال ایران به وجود می آورد.

رویس در مصاحبه با تایمز اسرائیل در حین دیدار هیأت نمایندگان دموکرات و جمهوری خواه آمریکا از تل آویو، تأکید کرد که آمریکا وقتی به ایران می گوید که به شما اجازه نمی دهیم سلاح هسته ای داشته باشید، لازم است که جدی باشد و نشان دهد که جدی است.

رویس ادامه داد: معرفی یک خط قرمز برای استفاده از سلاح های شیمیایی در جنگ سوریه و همچنین استفاده از واژه «خط قرمز» برای گسترش قابلیت سلاح های هسته ای تهاجمی ایران، زمانی مشکل ساز می شود که آمریکا از تعریف و مفهوم واقعی خط قرمز فاصله بگیرد یا تعریف مجددی از آن ارائه دهد.

اوباما در آگوست سال گذشته میلادی اعلام کرد که استفاده از سلاح های شیمیایی مرگبار توسط دولت «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه یا انتقال چنین سلاح هایی به گروههای تروریستی عبور از یک خط قرمز است و به هیچ عنوان مشخص نکرد که این اقدام احتمالی سوریه چه نوع واکنش آمریکا را برخواهد انگیخت.

این نماینده مجلس نمایندگان آمریکا تصریح کرد که آمریکا باید در ارتباط با سوریه اقدامات بیشتری انجام دهد و تصریح کرد که اقدامات بیشتری باید در زمینه بی ثبات کردن رژیم اسد با سرعت بیشتری صورت گیرد.

وی اینگونه ادامه داد: به نفع ثبات منطقه است که رژیم اسد خیلی سریع سقوط کند و ارتش آزاد سوریه احتمالاً فاتح و همچنین مجرای طلوع در یک دولت چند فرهنگی سوریه خواهد بود.

رویس در ارتباط با موضوع ایران گفت که 300 قانونگذار کنگره هم اکنون از قانون جلوگیری از ایران هسته ای که اوایل سال جاری میلادی توسط رویس و «الیوت انجل» یکی از نمایندگان کنگره معرفی شد، حمایت می کنند.

این قانون شرکت های و افراد خارجی که تحریم های آمریکا علیه ایران را نقض کنند، تنبیه می کند و از ادامه تجارت با آمریکا منع می دارد و همچنین دسترسی ایران به دارایی بانک های خارجی به صورت یورو است را غیرممکن می کند.

کلید واژه ها: آمریکا سوریه


نظر شما :