میانجی جدید در بحران کره در راه است؟

۱۸ فروردین ۱۳۹۲ | ۲۰:۳۳ کد : ۱۹۱۴۶۸۰ سرخط اخبار

وزارت خارجه سوئیس اعلام کرد که برای میانجی گری در حل بحران در شبه جزیره کره آمادگی دارد.به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، در پی بالا گرفتن تنش ها در شبه جزیره کره دولت سوئیس پیشنهاد داد که در این زمینه نقش میانجی ایفا کند.

یکی از سخنگویان وزارت خارجه سوئیس اعلام کرد که به تازگی با مقامات کره شمالی ارتباط داشته اند. اما در عین حال اعلام کرد که هنوز برنامه ای برای گفت وگویی ندارند.

وی گفت: «سوئیس قصد دارد تا بحران را در شبه جزیره کره فرو بنشاند و می کوشد در صورتی که این خواست 2 طرف باشد، راهکاری در این زمینه بیابد. از جمله اینکه نشستی برای حل مشکلات آنها را میزبانی کند.»

دور جدید تنش در شبه جزیره کره پس از تحریم های جدید آمریکا علیه کره شمالی و به تبع آن آزمایش هسته ای پیونگ یانگ آغاز شد و از آن زمان هر روز ابعاد جدیدتری پیدا کرده است.

دو کره 6 دهه قبل و تا پیش از معاهده صلح موقتی که به جنگ سه ساله آن ها از 1950 تا 1953 پایان داد، عملا در وضعیت جنگی علیه هم به سر می بردند.

در حال حاضر کره شمالی این صلح نامه موقت را به طور یک جانبه لغو کرده و خطوط مستقیم تلفن میان دو پایتخت را هم قطع کرده است.

پیونگ یانگ طی پیامی به سفارت های خارجی پیغام داده است که از تاریخ 10 آوریل 2012 امنیت این سفارتخانه ها را تضمین نمی کند.

کلید واژه ها: جزیره کره شبه جزیره کره در شبه جزیره کره جزیره در شبه جزیره در شبه شبه جزیره


نظر شما :