برلوسکنی راهی بیمارستان شد

۲۰ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۶:۱۲ کد : ۱۹۱۳۸۲۴ سرخط اخبار

اگر چه نخست وزیر سابق ایتالیا به علت التهاب چشم در بیمارستان بستری شده است، اما پزشکان منتصب از سوی دادگاه اعلام کردند، شرایط وی آنقدر جدی نیست که نتواند در دادگاه رسیدگی به جرایم مالیاتی خود شرکت کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "فرانسسکو باندلو"، رئیس هیات چشم پزشکی بیمارستان "سان رافائل" ایتالیا به خبرنگاران گفت که حال سیلویو برلوسکنی فقط اندکی بهتر شده است و انتظار می رود تا پایان امروز (یکشنبه) در بیمارستان بماند.

تیم حقوقی برلوسکنی دادخواست هایی مبنی بر به تعویق انداختن جلسه دادرسی وی به علت وضعیت جسمانی به دادگاه ارسال کردند، اما دادگاه گروهی از پزشکان مستقل را برای بررسی وضعیت او فرستاد و آن ها اعلام کردند که بیماری برلوسکنی آنقدر شدید نیست که مانع از حضور وی در دادگاه شود و دادگاه به روند دادرسی خود ادامه می دهد.

"نیکولو چدینی"، وکیل مدافع برلوسکنی مدعی شد که دادگاه در رسیدن به حکم که باید تا 23 مارس صادر شود عجله می کند.

این جلسه دادرسی مربوط به حکم صادر شده برای برلوسکنی در ماه اکتبر است که به خاطر رسوایی مالیاتی در فروش حقوق تلویزیونی برای پخش فیلم های هالیوودی صادر شده بود. دادستان ها به دنبال تایید حکم چهار سال حبس هستند که شامل پنج سال ممنوعیت وی در مشاغل دولتی است.

روز جمعه قضات اجازه دادند جلسه دادرسی برلوسکنی در پرونده رسوایی جنسی به علت التهاب چشم به تعویق بیفتد.

حکم هر دو دادگاه باید ظرف چند هفته آینده صادر شود، در حالی که ایتالیا پس از انتخاباتی بی نتیجه در شرایط حساس سیاسی برای تشکیل دولتی پایدار به سر می برد.

کلید واژه ها: برلوسکنی


نظر شما :