بعد از سوریه نوبت ایران و حزب الله است

۰۶ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۹:۳۷ کد : ۱۹۱۳۲۱۱ سرخط اخبار

در راستای حمایت روز افزون آمریکا از گروهک های تروریستی در سوریه پایگاه خبری گلوبال ریسرچ گزارش داد که بحران سوریه جنگ نیابتی آمریکا در این کشور است که برای نابودی حکومت های مستقل ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، پایگاه خبری گلوبال ریسرچ گزارش داد که تحولات سوریه در واقع طرح آمریکا برای جنگ نیابتی در سوریه است.

این پایگاه کانادایی تأکید کرد که بحران سوریه طرحی آمریکایی بوده و آمریکا با همه قوا تلاش می کند آن را عملی کند، زیرا واشنگتن توانایی تحمل کشوری چون سوریه را ندارد و هر حکومتی که گوش به فرمان نباشد حتی به قیمت جنگ مستقیم باید کنار گذاشته شود.

در این گزارش آمده که یکی از ابزار های آمریکا در این جنگ گروه های مرگ هستند که در دو سال گذشته به گونه های مختلف وارد سوریه شده اند و مرتکب انواع جنایت ها شده اند.

در این میان غیرنظامیان هدف اصلی هستند و این روشی است که حکومت های امپریالیستی برای کشتار مردم از آن استفاده می کنند و آن را آزادسازی می خوانند در حالی که در واقع این اقدامات بیشتر شبیه به فعالیت های تروریستی است.

گلوبال ریسرچ تأکید کرد که سوریه تا پیش از جنگ نیابتی آمریکا امن بوده است.

 بر اساس این گزارش، در راستای سیاست های هدفمند آمریکا برای نابودی حکومت های مستقل این پایگاه تأکید کرد که مسئولیت همه اتفاقاتی که در سوریه می افتد به عهده اوباما رئیس جمهور آمریکاست.

به گزارش سانا، سوریه تنها کشوری نیست که در معرض چنین حمله ای قرار گرفته است زیرا پیشتر سیاست آمریکایی اسرائیلی به دنبال برهم زدن امنیت و ثبات لبنان نیز بود و بعید نیست که واشنگتن و تل آویو در این زمینه با هم شریک باشند و هدف بعدی این شراکت، ایران و حزب الله باشد.

کلید واژه ها: سوریه آمریکا


( ۲ )

نظر شما :