مداخله پارلمان اروپا در انتخابات ایتالیا:

به برلوسکنی رای ندهید

۰۴ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۵:۲۰ کد : ۱۹۱۳۰۹۲ سرخط اخبار

 رئیس پارلمان اروپا به ایتالیایی ها هشدار داد تا به سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر سابق ایتالیا برای بازگشت به صحنه سیاست رای ندهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، مارتین شولتز، رئیس پارلمان اروپا با اعلام نگرانی های سیاستمداران آلمانی در خصوص احتمال بازگشت سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر سابق ایتالیا به صحنه قدرت اعلام کرد، این اقدام تمام اصلاحات رم را برای کمک سرمایه گذاران به منطقه یورو و بازگشت اعتماد به کشورهای این منطقه از میان می برد.

این مقام مسئول افزود: برلوسکنی پیشتر ایتالیا را به دلیل بی مسئولیتی دولت خود و همچنین اقدامات نامناسب شخصی چون رسوایی های مالی و اخلاقی به منجلاب کشانده است.

برلوسکنی به دلیل تقلب مالیاتی به زندان محکوم شده و به اتهام داشتن رابطه نامشروع با یک دختر زیر سن قانونی چندین بار محاکمه شده است.

این در حالیست که شولتز از اظهارات ناخوشایند برلوسکنی در خصوص اردوگاه های کار اجباری دوران نازی انتقادهای شدیدی کرده است.

همچنین آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز از اقدامات ریاضت اقتصادی ماریو مونتی، نخست وزیر کنونی ایتالیا حمایت کرده و با برلوسکنی روابط خوبی ندارد.

نظرسنجی های اخیر نشان می دهد که احتمال پیروزی حزب چپ دموکراتیک در انتخابات پارلمانی 24 و 25 فوریه سال جاری میلای و به دست گرفتن مجلس عوام بیشتر است و به دست گرفتن کنترل پارلمان توسط ائتلاف میانه مونتی بسیار کم به نظر می رسد اما حزب چپ گرای دموکراتیک برای به دست گرفتن کنترل مجلس علیا و تشکیل یک دولت به حمایت ائتلاف مونتی نیاز دارد.

کلید واژه ها: برلوسکنی ایتالیا


نظر شما :