سرکوب تظاهرات مردم بحرین در سالگرد انقلاب

۲۵ بهمن ۱۳۹۱ | ۲۳:۲۴ کد : ۱۹۱۲۷۶۷ سرخط اخبار

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رسانه های بحرینی، مردم و شخصیت های مخالف و فعالان حقوق بشر بحرین امروز در شهر منامه تظاهرات اعتراض آمیز برگزار کردند.

نیروهای امنیتی بحرین نیز به نوبه خود معترضانی را که تلاش کردند خود را به میدان اللؤلؤة در مرکز شهر منامه برسانند، سرکوب کردند.

میدان اللؤلؤة منامه سمبل مبارزات مردم انقلابی بحرین است که ر‍ژیم آل خلیفه را تخریب کرد.

این تظاهرات در چارچوب 12 تظاهراتی برگزار می شود که هم اکنون در مناطق مختلف بحرین به دعوت احزاب و جمعیت های مخالف درحال برگزاری است.

فردا روز چهاردهم فوریه دومین سالروز آغاز انقلاب بحرین است و قرار است تظاهرات گسترده ای در سراسر این کشور علیه ‍رژیم آل خلیفه برگزار شود.

بحرین از دوسال پیش شاهد تظاهرات مردمی و انقلاب علیه رژیم آل خلیفه است.

نیروهای امنیتی بحرین با همدستی نیروهای اشغالگر سعودی به سرکوب مردم پرداخته اند که تاکنون در جریان این سرکوبگری صد ها نفر شهید، زخمی یا بازداشت شده اند.

شواهد سازمان های حقوق بشری نشان می دهد که شماری از معترضان زیر شکنجه شدید رژیم آل خلیفه جان خود را از دست داده یا دچار نقض عضو شده و تعدادی از زنان بحرینی نیز بر اثر استنشاق گازهای سمی در جریان تظاهرات مسالمت آمیز خود دچار سقط جنین شده اند.

این درحالی است که مردم بحرین با وجود این سرکوبگری ها همچنان با آمدن به خیابان ها بر مطالبات مشروع خود در دستیابی به حقوق از دست رفته خود از جمله اجرای عدالت اجتماعی و روی کار آمدن نظامی منتخب تاکید می کنند.

کلید واژه ها: بحرین تظاهرات آل خلیفه


نظر شما :