سخنگوی مرسی:

با تشکیل دولت نجات ملی مخالفیم

۱۶ بهمن ۱۳۹۱ | ۰۲:۰۹ کد : ۱۹۱۲۳۸۱ سرخط اخبار


فارس: سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که نهاد ریاست جمهوری با پیشنهاد جبهه نجات ملی و تعدادی از گروه های معارض برای تشکیل دولت نجات ملی مخالف است.

به گزارش خبرگزاری فارس، «یاسر علی» در مصاحبه با روزنامه المصری الیوم گفت که دو ماه یا کمتر به برگزاری انتخابات پارلمانی باقی نمانده است و پس از آن دولت نجات ملی حقیقی تشکیل خواهد شد.

وی اشاره کرد که انتخابات نیاز به آمادگی دارد همچنانکه موضوعات دیگری وجود دارد که برای شهروندان مهم است و باید به آنها توجه شود.

علی اظهار داشت: به محض آنکه دادگاه عالی قانون اساسی نظر خود را درباره قانون انتخابات اعلام کند این قانون به مجلس شورا برای تصویب بازگردانده می شود و پس از آن نیز مرسی برای برگزاری انتخابات دعوت خواهد کرد.

وی تصریح کرد که بر اساس قانون اساسی جدید قرار است دعوت برای برگزاری انتخابات پارلمان ظرف یک ماه انجام شود.

سخنگوی مرسی افزود: باید همه امور مسیر خود را طی کند و باید منتظر بود تا کابینه جدید با اختیاراتی که قانون اساسی تعیین کرده است، تشکیل شود و این دیدگاه ریاست جمهوری است و همه امور به گفت وگوی ملی بستگی دارد.

وی تاکید کرد که اگر کسی طرحی دارد باید آن را در گفت وگو بیان کند و رئیس جمهور نیز آماده پاسخگوئی است و قرار است جلسه بعدی گفت وگو طی چند روز آینده برگزار شود.


نظر شما :