اولمرت: ماجراجویی‌های نتانیاهو علیه ایران احمقانه است

۲۳ دی ۱۳۹۱ | ۱۶:۴۰ کد : ۱۹۱۱۴۴۷ سرخط اخبار

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در مصاحبه اخیر خود، نخست وزیر کنونی این رژیم را به دلیل هزینه های سرسام آور و بی نتیجه علیه ایران به شدت سرزنش کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه صهیونیستی تایمز اسرائیل، «ایهود اولمرت» روز گذشته «بنیامین نتانیاهو» را به هزینه های بی مورد در قبال ایران متهم کرد.

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی که با کانال 2 تلویزیون اسرائیل گفتگو می کرد، از نخست وزیر کنونی این رژیم به دلیل «هدر دادن» یازده میلیون شکل (حدود 4 میلیون دلار) برای «ماجراجویی های احمقانه ای که ثمری نداشته و نخواهد داشت»، انتقاد کرد.

اولمرت با بیان اینکه هزینه هایی که نتانیاهو انجام داده از بودجه چند سال اسرائیل هم بیشتر بوده، گفت به نظر او پروژه هایی که اسرائیل برای جنگ با ایران آغاز کرده، به سرانجام نمی رسد، چراکه سال 2012 سال تعیین کننده ای در این زمینه بود.

وی با اشاره به اظهارات و ادعاهای سال 2012، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که از حمله قریب الوقوع به ایران سخن می گفت، افزود: آن ها یکسال دنیا را ترساندند و سر آخر هم هیچ کاری نکردند.

اولمرت در صحبت های خود از اظهارات اخیر «یوال دیسکین» رئیس سابق شین بت (آژانس امنیت داخلی اسرائیل) نیز حمایت کرد و گفت او هم چنین صحبت هایی را شنیده بود. اولمرت افزود اسرائیلی ها باید بدانند رهبران آن ها با چه وضعیتی در مورد سرنوشت آن ها تصمیم گیری می کنند. دیسکین هفته قبل گفته بود که نتانیاهو و «ایهود باراک» وزیر جنگ اسرائیل موضوع ایران را در جلساتی بررسی می کردند که پر بود از مصرف مداوم سیگار و الکل.

وی به موضوع مذاکره با فلسطینی ها نیز اشاره کرد و آن را برای اسرائیل ضروری دانست. اولمرت در این مورد گفت: تا زمانی که بین ما و فلسطینی ها مذاکره ای نشود، اسرائیل در وضعیت بدی خواهد بود. اگر همه چیز به هم بریزد، اگر ما منزوی شویم، اگر دولت آمریکا به این جمع بندی بردس که سیاست های ما تحریک آمیز است، آنوقت دیگر برای برطرف کردن آسیب بزرگی که به اسرائیل وارد شده، خیلی دیر خواهد بود.

اولمرت تا سال 2008 نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود و در آن سال به دلیل اتهامات مالی که علیه وی مطرح شد، از سمت خود کناره گیری کرد.

کلید واژه ها: اسرائیل رژیم صهیونیستی نخست وزیر


نظر شما :