سناتور آمریکایی راهی خاورمیانه شد

۱۸ دی ۱۳۹۱ | ۱۹:۲۶ کد : ۱۹۱۱۲۷۰ سرخط اخبار

سناتور «رند پل» یکی از گزینه های نامزدی انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ برای دیدار با رهبران برخی کشورها عازم خاورمیانه شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از پایگاه خبری «بیزینس اینسایدر»، سناتور رند پل به منظور کسب وجهه بین المللی جهت حضور در انتخابات ریاست جمهوری 2016 روز یکشنبه عازم خاورمیانه شد.

بر اساس این گزارش، راند پال قرار است در این تور هشت روزه با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، ملک عبدالله دوم و سایر سیاستمداران برجسته اسرائیلی دیدار کند.

در این سفر 50 نفر از رهبران اوانجلیست و فعالان حزب جمهوریخواه او را همراهی می کنند.

در این گزارش آمده است: این سفر آخرین تلاش برای تقویت اعتبار رویکرد سیاست خارجی پاول است و به او این امکان را می دهد تا خود را از مواضع پدرش، سناتور ران پل فاصله دهد؛ فردی که حزب جمهوریخواه دیدگاه های سیاست خارجی او را به تمسخر گرفته بودند.

بر اساس این گزارش، رند پل مانند پدرش، در کل مخالف کمک خارجی است اما او اکنون موضع خود را تعدیل کرده و معتقد است کمک به کشورهایی که با آمریکا درگیر هستند مانند، مصر و پاکستان باید متوقف شود. نکته اینکه در هفته های اخیر به رهبران یهودی جمهوری خواه اطمینان خاطر داده، مایل به قطع کمک مالی و نظامی به اسرائیل نیست.


نظر شما :